کد خبر: 14979 A

گیشه سینما در تسخیر زنان پس از 59 سال

گیشه سینما در تسخیر زنان پس از 59 سال

سه فیلم که نقش اصلی آن‌ها را بازیگران زن ایفا می‌کردند، پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۷ سینمای آمریکای شمالی لقب گرفتند.

ایران آرت : برای اولین‌بار از سال ۱۹۵۸ سه فیلم با بازی ستارگان زن سینما،‌ رتبه‌های اول تا سوم فهرست پرفروش‌ترین‌های سینماهای آمریکا و کانادا در سال ۲۰۱۷۷ را از آن خود کردند.

 
این آمارها در حالی به دست آمده که سینمای هالیوود طی چند ماه گذشته با رسوایی‌های اخلاقی مردان علیه زنان درگیر بوده و بسیاری از ستاره‌های مرد سینما با اتهامات وسیع از سوی زنان همکار خود روبه‌رو شده‌اند.
 
«جنگ ستارگان: آخرین جدای» جدیدترین فیلم از مجموعه علمی- تخیلی «جنگ ستارگان»، «دیو و دلبر» بازسازی جذاب انیمیشن سال ۱۹۹۱ «دیزنی» و «زن شگفت‌انگیز» فیلمی با محوریت ابرقهرمانی یک زن، سه کاری بودند که گیشه سال ۲۰۱۷ را به نام خود زدند و بالاترین فروش را کسب کردند.
 
«جنگ ستارگان» جدید در سینماهای آمریکای شمالی ۵۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشته است. پس از آن، «دیو و دلبر» با بازی درخشان «اما واتسون» ۵۰۴ میلیون دلار فروخته و جایگاه دوم را دارد. «زن شگفت‌انگیز» هم که قهرمان آن همچون دو فیلم قبلی، زنی مستقل و تاثیرگذار است، فروشی ۴۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را در سینماهای آمریکای شمالی تجربه کرده است.
 
«شکل آب»، «پست»،‌ «سه بیلبورد خارج از ابینگ»، «من و میسوری» و «تونیا» دیگر فیلم‌هایی هستند که زن‌ها در آن‌ها نقش‌ مهمی ایفا کرده‌اند و در گیشه سینمای ۲۰۱۷ به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.  
 
آخرین باری که فیلم‌های زنانه در چنین جایگاهی قرار گرفتند، سال ۱۹۵۸ بود که «آرام جنوبی»، «خاله مامه» و «گربه روی شیروانی داغ» عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌های سال را به دست آوردند.
 
«محافظان کهکشان ۲» با ۲۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» با ۳۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، رتبه‌های چهارم و پنجم این فهرست را دارند.
 
این در حالی است که طی ماه‌های اخیر چندین ستاره سینما از جمله «ناتالی پورتمن»، «آنجلینا جولی»، «اما استون»، «ریز ویترسپون» در کنار کارگردانان، ‌نویسندگان و دیگر فعالان زن سینمای هالیوود از فضای مسموم این صنعت و تعرضاتی که مردان همکار یا بالادست نسبت به آن‌ها روا داشته‌اند، لب به اعتراض گشوده‌اند.
 
رسوایی اخلاقی «هاروی واینستاین»- تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوودی- آغازگر جنبش بزرگی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده و تاکنون دامن چهره‌های شاخصی همچون «داستین هافمن»، «کیسی افلک» و هنرمندان و نویسندگان دیگری را گرفته است.
آنجلینا جولی زنان کشورهای جهان گربه هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین