کد خبر: 14936 A

ندا زارع از فیگورهای ناشناس و مبهمش می‌گوید

ندا زارع از فیگورهای ناشناس و مبهمش می‌گوید

سعی کرده‌ام از فضای واقعی عکاسی در نقاشی جدا شوم و آثار را کاملاً ذهنی اجرا کنم.

ایران آرت: ندا زارع از نمایش بیش از 30 اثر در نخستین نمایشگاه انفرادی خود خبر داد و در این باره گفت: این 30 اثر متأخرترین آثارم هستند که بعد از یک سال سرانجام توسط مجید اخگر، عکاس و مترجم برجسته گزینش شدند.

او ادامه داد: این نقاشی‌ها بیشتر خاصیت‌های طراحی دارند که گاهی مرز آن‌ها مشخص نیست زیرا کاملاً به شکل ذهنی اجرا شده‌اند.

این هنرمند درباره نحوه اجرای آثار این نمایشگاه گفت: در کشیدن هیچ‌کدام از آثار این مجموعه تعمدی بر اجرای تصویر خاصی نبوده است، زیرا این فرم‌ها و خطوط هستند که کار را به پیش می‌برند و باعث سرو سامان دادن به تصویر و شکل‌گیری روایت درونی آن می‌شوند.

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی های ندا زارع در گالری امکان

زارع درباره تأثیرگذاری هنر عکاسی بر آثار این نمایشگاه گفت: من سال‌هاست که کار عکاسی را در پس زمینه فعالیت‌های خود دارم اما لحظه‌هایی که مفاهیم و دانسته‌ها را به کناری می‌گذارم، نقاشی به شکلی سیال در من جاری می‌شود؛ اما زمانی که تصویری را کنترل می‌کنم در ناخودآگاه، خاطره یا تصویری در اثر چهره نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که سعی کرده‌ام از فضای واقعی عکاسی در نقاشی جدا شوم و آثار را کاملاً ذهنی اجرا کنم.

او تصریح کرد: در این آثار خطوط کاملاً  آبستره هستند اما به مرور که کار پیش می‌رود، داستانی در ذهن من شکل می‌گیرد و روی کاغذ جلوه پیدا می‌کند.

این هنرمند در خصوص فیگورهای موجود در آثار خود گفت: فیگورهایی که در درون آثار من وجود دارد عموماً ناشناس و دارای ابهام هستند، البته می‌توان گفت که بخش‌هایی از آنان متعلق به واقعیت و ابعاد دیگر کاملاً ذهنی هستند.

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی های ندا زارع در گالری امکان

زارع تأکید کرد: بسیاری از فیگورهای درون آثار من مربوط به موجودات اسطوره‌ای و چند گانه است که هر کدام دارای پوزیشنی خاص هستند، البته می‌توانم بگویم که این پوزیشن‌ها کاملاً مربوط به تجربه عکاسی من است.

او درباره متریال مورد استفاده خود در آثار این نمایشگاه گفت: در کارهای بزرگ‌تر من بیشتر از ذغال و پاستل گچی استفاده کردم اما آثار کوچک‌تر عموماً با مداد و مداد رنگی شکل گرفته است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 18دی ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 17 تا 21 به گالری امکان واقع در میدان هفت‌تیر، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 مراجعه کنند.

 

گالری امکان ندا زارع
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین