کد خبر: 14635 A

همنشینی کوبیسم و کلمات در نخستین نمایشگاه سپیده مشایخی در گالری مژده

همنشینی کوبیسم و کلمات در نخستین نمایشگاه سپیده مشایخی در گالری مژده

نخستین نمایشگاه انفرادی سپیده مشایخی با عنوان "سرمستی" جمعه هشتم دی‌ماه در گالری مژده افتتاح می‌شود.

ایران آرت : سپیده مشایخی،درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 14 تابلو با تکنیک رنگ و روغن به نمایش گذاشته می‌شود اما نکته قابل توجه فرمی است که در نتیجه تلفیق کوبیسم با کلمات به دست آورده‌ام البته بدیهی است که کارها به خاطر استفاده از کلمات سبک و سیاق خوشنویسی ندارند.

او درباره نحوه شکل‌گیری ایده این نمایشگاه توضیح داد: تحقیقات دانشمندی به نام ایمونو بر روی مولکول‌های آب این ایده را در من شکل داد. این دانشمند با انجام آزمایشاتی تاثیرگذاری کلمات بر مولکول‌های آب را به اثبات رسانده‌اند لذا امروز همه ما می‌دانیم که کلمات دارای بار انرژی خاصی هستند. من نیز سعی کردم که به خاطر بار انرژی خاص کلمات، از آن‌ها در کارهایم استفاده کنم البته تمام تلاش من این بود که کلماتی با بار مثبت را در دل آثار جای دهم به همین خاطر در برخی از آثار کلماتی نظیر زندگی، عشق، طرب و ... در قالب نقاشی و با استفاده از فرم اجراشده‌اند.

IMG_20171227_114024

او با بیان اینکه نور و حرکت دو مولفه دیگر آثارش در مجموعه سرمستی هستند، گفت:" اجرای آثار این مجموعه که در ابعاد 120 در 80 و 100 در 80 هستند، دو سال به طول انجامید.

نمایشگاه سرمستی عصر جمعه هشتم دی ماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک 27 آغاز به کار می کند و تا 15 دی‌ماه دایر خواهد بود. 

 

گالری مژده سپیده مشایخی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین