کد خبر: 14406 A

تبدیل چادرهای عشایر به معماری مدرن

تبدیل چادرهای عشایر به معماری مدرن

پروژه‌ای در سریلانکا با الهام از چادرهای عشایری که توسط مردم بومی استفاده می‌شود، اجرا شد.

ایران آرت: مجموعه‌ استراحتگاه عشایری در سریلانکا که توسط استودیو طراحی" bo reudler" طراحی شده به بهره برداری رسید. فرم نمادین و منحصربه فرد این پروژه یادآور چادرهای عشایری است که توسط مردم بومی در مناطق استوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مجموعه منحصربه فرد که بر کرانه جنوبی پارک ملی " یِلا سریلانکا" واقع شده اولین مکانی است که بازدیدکنندگان پس از ورود به این پارک با آن مواجه می‌شوند. معماری ارگانیک و انعطاف‌پذیر پروژه تعریف دوباره‌ای از یک فضای تفریحی و استراحتگاه را ارائه می‌دهد که از همه امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار است. 

هنرآنلاین نوشت، بر خلاف ظاهر عشایری ساختار، امکانات و عرصه‌های این مجموعه مدرن است و به شکل مناسبی به جنگل و خط ساحلی متصل شده است.

معماری مدرن خانه های عشایری

معماری مجموعه بر اساس فرم‌های موجود در طبیعت شکل گرفته است. این استراحت‌گاه مانند تخته سنگ‌های گرد و  عظیمی است که بر روی ساحل سقوط کرده‌اند. ویژگی ارگانیک مجموعه فقط در شکل ساختاری آن خلاصه نشده است. پوشش سقف و دیوارهای استراحتگاه به وسیله چوب بامبو بر روی سازه فلزی، تصویر ساختمان را شبیه کلبه‌های سنتی آسیای جنوب شرقی کرده است. دهانه‌های باز و سقف طاقدار یک حس قوی را در فضا ایجاد می‌کنند که مراجعه کننده در هنگام ورودی با فضایی محقر اما با ابهت روبرو می‌شود.

 

چادرهای عشایر سریلانکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین