کد خبر: 14248 A

گالری عکس‌هایی از اسطوره‌های زمانه/ ساموئل بکت، اندی وارهول و مارتین اسکورسیزی در سال‌های دور

گالری عکس‌هایی از اسطوره‌های زمانه/ ساموئل بکت، اندی وارهول و مارتین اسکورسیزی در سال‌های دور

نمایشگاهی از عکس‌های استیو شاپیرو در گالری هوارد گرینبرگ ِ نیویورک برپا شده است.

ایران آرت: استیو شاپیرو (Steve Schapiro) عکاس آمریکایی، متولد 1934 از معروف‌ترین عکاسان معاصر آمریکایی است که به خاطر عکس‌هایش در بحبوحه جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکا، عکس‌هایش از رویدادهای مهم اجتماعی-اعتراضی کشورش و تصاویری که از هنرمندان تراز اول زمانه‌اش به ثبت رسانده، عکاسی شناخته شده است.  

به گزارش ایران آرت به نقل از گاردین؛ اکنون نمایشگاهی از آثار او در گالری هوارد گرینبرگ ِ نیویورک برگزار شده است که تا 27 ژانویه 2018 برپا خواهد بود.

گزارش تصویری که اکنون خواهید دید بخشی از آثار او در این نمایشگاه را پوشش می‌دهد. در این تصاویر هنرمندان بزرگ معاصر به تصویر درآمده‌اند، از ساموئل بکت و اندی وارهول تا مارتین اسکورسیزی و دنیرو.

تصویر اول این گزارش تصویری مارتین  اسکورسیزی را در ماشین "راننده تاکسی" در پشت رابرت دنیرو نشان می‌دهد. این تصویر متعلق به سال 1975 است. دومین تصویر که در سال 1965 برداشته شده، نقاش و هنرمند بنام، اندی وارهول و معشوقه‌اش ادی سِگویک را نشان می‌دهد. جیمز بالدوین، نویسنده و نمایش‌نامه نویسی آمریکایی در سال 1963، ساموئل بکت نویسنده‌ی نوبلیست و نمایش‌نامه نویس نامدار ایرلند در سال 1964 و ری چارلز افسانه‌ای در سال 1963 به ترتیب  دیگر سوژه‌های این عکاس هستند که در گزارش تصویری زیر می‌بینید.  

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مارتین اسکورسیزی اندی وارهول ری چارلز ساموئل بکت استیو شاپیرو جیمز بالدوین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین