کد خبر: 14225 A

راهیابی 9 طرح به مرحله نهایی دومین جایزه هنر معاصر ویستا/عکس ها

راهیابی 9 طرح به مرحله نهایی دومین جایزه هنر معاصر ویستا/عکس ها

بنا بر نظر هیئت داوران تمامی طرح های ارسالی دومین فراخوان جایزه هنر معاصر ویستا از منظرنو بودن ، بکر، تازگی و جذاب بودن در مقایسه با دوره اول تفاوت مشهودی داشتند

ایران آرت : جایزه هنر معاصر ویستا که به ابتکار گالری ویستا و با محوریت ایده هنری کار خود را از  سال گذشته آغاز کرده این روزها دو مرحله داوری را پشت سر گذاشته است. 

این جایزه سی میلیون تومانی در پی اهمیت بخشی به فکر و ایده خلق آثار هنری ست و معیارهایی مانند معاصر بودن، اجرایی بودن، ارزش های تئوریـک زیباشناسانه، چالش بر انگـیزی آثار از لحاظ زیبایی شناختـی و محتوایـی را مدنظر دارد. 

پریسا پهلوان، حمید سوری، رزیتا شرف جهان، بهرنگ صمدزادگان، نگار تحصیلی و بهنام کامرانی هیئت داوری دومین دوره جایزه ویستا با انتشار متن زیر 9 ایده راهیافته به مرحله نهایی را اعلام کرده است:

دببرخانه دومین فراخوان جایزه ویستا ضمن سپاس فراوان از هنرمندانی که در این فراخوان شرکت نمودند ، به اطلاع میرساند 198 طرح ارسال گردید و هیئت داوران با برگزاری چندین نشست طولانی به بررسی و تبادل نظر پرداختند  و 16 طرح  به مرحله اول راه یافتند. سپس هیئت داوران با هنرمندان دعوت شده جهت گفتگو پیرامون طرح هایشان نشستی در طی دو روز برگزار نمودند و 9 طرح جهت نمایش و قضاوت نهایی وسپس انتخاب طرح برگزیده به مرحله دوم راه یافتند. این 9 طرح و هنرمندانشان به شرح زیر است:

1.  راه حل نهایی  | آشنا مصطفوی

2.  فیلی در تاریکی  | مجید تبریزی

3.  پیریت  |  معصومَه مهتدی 

4.   کاف  | پیام قلیچی ، نازگل نیری ، صنم سایه افکن وعماد مردانی

5.  نام ناپذیر | مرجان مدنی رزاقی

6.   نود و دو صفحه | عماد الدین انوشیروانی 

7.  اتاق مادر | مریم فرشاد  

8.  سرزمین نابرجا | عقیل مردانی و عماد مردانی 

9.  هیچ سرزمینی بیگانه نیست . بیگانه تنها انسان است   |  پیام مفیدی 

بنا بر نظر هیئت داوران تمامی طرح های ارسالی دومین فراخوان جایزه هنر معاصر ویستا از منظرنو بودن ، بکر، تازگی و جذاب بودن در مقایسه با دوره اول تفاوت مشهودی داشتند و این اتفاق امر داوری و قضاوت را پر چالش و بحث برانگیز نمود.

مطابق زمان بندی اعلام شده از سوی این جایزه پانزدهم تا بیـست و پنجم دی ماه 1396 نمایشگـاه منتخبین در گـالری ویستا و بیست و یکـم دی مـاه 1396 مـراسم اهـدای جوایـز و مـعرفـی طـرح بـرتر خواهد بود. 

شایان ذکر است اسفند سال گذشته محمدرضا عرب خزائلی نخستین جایزه هنر معاصر ویستا را از میان 150 طرح رسیده از آن خود کرد؛ نمایشگاه چیدمان و ویدیو " پنبه خلال" که عرب خزائلی را به این مهم رساند مهرماه در گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 به تماشا درآمد. 

 

گالری ویستا دومین جایزه ویستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین