کد خبر: 13682 A

"دیدی" با عکس های متفاوت از درخت دیدنی می شود

"دیدی" با عکس های متفاوت از درخت دیدنی می شود

شهاب الدین عادل عکاس شناخته شده تازه ترین مجموعه خود را در گالری دیدی به تماشا می گذارد.

ایران آرت : تازه‌ترین نمایشگاه عکس شهاب‌الدین عادل با عنوان "درخت... خاطره" از ١٦ تا ٢٦ آذر در مجتمع فرهنگی- هنری دیدی در ایزدشهر برگزار می‌شود.

عادل درباره برگزاری این نمایشگاه  گفت: دو دوره داور بخش ملی جشنواره فیلم سبز بودم و در این دو دوره فیلم‌های بسیاری درباره آسیب به محیط زیست، آلودگی آب‌ها و سایر اتفاقات مخربی که محیط زیست را در خطر نابودی قرار می‌دهد دیدم. این موضوعات مرا تحت‌تأثیر قرار داد و فکر کردم پرداختن به این موضوع برای برگزاری نمایشگاه عکس مناسب است.

او ادامه داد: به طبیعت تعلق‌خاطر دارم، خصوصا اینکه از کودکی در شمیران زندگی می‌کردم که طبیعت و درخت‌های زیبای این منطقه زبانزد بود و حس کردم نیاز است تا نگاهی به طبیعت داشته باشم؛ در نهایت ایده اصلی برگزاری این نمایشگاه به اینجا رسید که می‌توان عکس‌هایی از تنه درختان و بافت آنها و اینکه از پایین به آسمان نگاهی دوباره داشته باشم؛ جایی که آسمان و گیاه یکی می‌شود".

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه عکس‌های این نمایشگاه در چه مدتی ثبت شده است؟ گفت: "عکس‌های این نمایشگاه حاصل دو، سه سفر بود. بخشی از عکس‌ها در جنگل‌های شمال ثبت شد و بخش دیگر در کانادا، اما موضوع، ماهیت درخت بود و با این دیدگاه عکاسی انجام شد. البته پوشش گیاهی جنگل‌های شمال ایران و کانادا با هم متفاوت است، اما تمرکز من روی دو شکل از عکس‌ها بود؛ اول ساختار تنه درخت و بافت تنه‌های عظیم درختان و دیگر نگاهی که از پایین به آسمان داشتم".

عادل تأکید کرد: "ثبت این مجموعه برایم شاعرانگی عجیبی داشت و عنوان این نمایشگاه نیز همین مفهوم را دارد که فضای سبز می‌تواند بخشی از خاطره انسان‌ها را به خود اختصاص دهد.

شهاب الدین عادل

او درباره چرایی برگزاری این نمایشگاه در شمال کشور نیز گفت: مدیر محترم موزه - گالری دیدی، آقای مهندس علی توسلی، این لطف را داشتند و این امکان را برای من فراهم کردند و از این بابت ممنونم که این پیشنهاد را مطرح کردند و به نظرم معنای درخت و زیستن اساسا در شمال کشور بیشتر نمود پیدا می‌کند، هرچند که متأسفانه توسعه شهری به‌شدت برای محیط زیست این منطقه آسیب‌زا شده است. به‌هرحال همه ما می‌دانیم که جنگل‌ها می‌توانند تأثیر بسزایی در پالایش هوا و زیست سالم داشته باشند که متأسفانه درحال ازبین‌رفتن هستند.

عادل افزود: به‌هرحال به‌نظر با برگزاری این نمایشگاه می‌توان هشدار داد که اگر جنگل‌ها از بین بروند سال‌ها طول خواهد کشید تا این خسارت جبران شود و می‌تواند هشداری به مسئولان در جهت حفظ و حراست از این منبع باارزش باشد".او در پایان گفت: "در این نمایشگاه تلاش شد که عکس‌ها با بهترین کیفیت ارائه شوند، بنابراین تمامی عکس‌ها در قطع ١٠٠ در ٧٠ در شیشه‌های ضدانعکاس به نمایش گذاشته شده‌اند. در نهایت این نکته هم حائزاهمیت است که به‌نظر می‌آید عکاسی طبیعت عکاسی ساده‌ای است، اما چگونه‌دیدن طبیعت اهمیت بیشتری دارد. باید از کارکنان موزه دیدی، خانم رعنا دبیری و خانم حسینی که در برپایی نمایشگاه به من کمک کردند تشکر کنم.

مجموعه فرهنگی، هنری "دیدی"، اردیبهشت  ماه سال 1395 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مدیریت "علی توسلی"، مجموعه‌دار، در شهرستان نور استان مازندران افتتاح شد. موزه و مجموعه بزرگ "دیدی" که شامل خانه کتاب، مرکز خرید، کافی‌شاپ و رستوران است، اکنون با نگهداری مجموعه‌ای بیش از هزارو ٨٠٠ اثر ارزشمند هنرمندان معاصر ایران، موزه‌ای شاخص در کشور محسوب می‌شود.

نمایشگاه عکس شهاب‌الدین عادل ساعت 17 روز پنجشنبه 16 آذر  افتتاح می شود و تا 26 آذر ، هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب در مجتمع فرهنگی- هنری دیدی، به نشانی کیلومتر ٩ جاده محمودآباد- نور، ایزدشهر، مجتمع فرهنگی، هنری دیدی دایر است. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ٤٤٥٨٠٩٤٦(٠١١) تماس بگیرند.

 

علی توسلی گالری دیدی شهاب الدین عادل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین