کد خبر: 13580 A

هواداران مجری سابق تلویزیون عامل حمله به ساختمان پرسپولیس/ری استارت را بشناسید

هواداران مجری سابق تلویزیون عامل حمله به ساختمان پرسپولیس/ری استارت را بشناسید

دقایقی پیش بی بی سی به نقل از خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: "طرفداران مجری فراری عامل حمله به ساختمان باشگاه پرسپولیس بودند.

ایران آرت : بی بی سی نوشت: تعدادی از عوامل آتش زدن درب‌های باشگاه پرسپولیس دستگیر شدند‌؛ به گزارش  تسنیم، معاون امنیتی وزارت ایران این افراد را  "وابسته به یک فرد فراری خارج از کشور" خوانده است. او  "فرد فراری"  را محمد حسینی، مجری سابق رادیو تلویزیون ایران خواند . محمد حسینی از مخالفان کنونی حکومت ایران است که طرفداران او در ایران به نام "ری استارتی‌ها" خوانده می‌شوند.

اما در مراجعه به خبر تسنیم که به نقل از جهان نیوز منتشر شده است، انتساب حمله به باشگاه پرسپولیس از سوی طرفداران محمد حسینی به صراحت بیان نشده،  هر چند که درباره ماهیت گروه "ری استارت" و خاستگاه آن مفصل نوشته اند و پیداست این گروه در ماجرای حمله به ساختمان باشگاه پرسپولیس نقش داشته اند. 

بخش هایی از این گزارش تقدیم می شود با این توضیح که در پایان این متن، خبرگزاری های اصولگرا پیشنهادی طرح کرده اند که ایران آرت به شدت از آن استقبال می کند و امیدوار است این فتح بابی برای رفرم در حال و هوای جامعه ایرانی باشد. 

تسنیم نوشته است:

یکی از مجریان سابق سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از فرار بحث‌برانگیز خود به خارج از کشور و سریال ناکامی‌هایش در جذب مخاطبان، حالا با راه‌اندازی نمایشی دیگر جوانان را به تخریب اموال عمومی فراخواند.

در روزهای گذشته فیلم و اخباری در فضای مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد عده‌ای با استفاده از سنگ یا تفنگ‌های ساچمه‌ای به جان شیشه‌های بانک‌ها، مغازه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس افتاده و با شکستن شیشه یا آتش کشیدن درهای چند مسجد با فیلمبرداری از اعمال خود، آن را در فضای مجازی پخش می‌کردند.

این اقدامات در سایه جنبشی بی‌ریشه و مضحک شکل گرفت. جنبشی که جنبدگانش حتی آن‌قدر جرات نداشتند که بعد از شکستن شیشه بانک و ایستگاه اتوبوس، لحظه‌ای بایستند و اعلام وجود کنند.

رویای لیدری

تسنیم می افزاید: «محمد حسینی» مجری سال‌های پیش سیمای جمهوری اسلامی ایران، کسی است که ادعا می‌کند سرگروه و لیدر کمپینی به‌نام «ری‌استارت» است. کمپینی که گرداننده‌اش در ادعایی عجیب می‌گوید «30میلیون نفر طرفدار» دارد.

حسینی سال1384، از ایران خارج شد و اکنون در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند. او که مدت‌ها در شبکه‌های مختلف تلویزیون چون 3 و 5 به اجرای برنامه‌های زنده پرداخته بود، بعد از آنکه نتوانست با مسوولان صدا‌وسیما بر سر مسایلی کنار بیاید، تصمیم به خروج از ایران گرفت.

او برای فرار از کشور، به دستاویزهای سیاسی چنگ زد تا بلکه جای بهتری برای خود دست و پا کند. ابتدا از امارات و مسابقه‌های تلویزیونی سردرآورد و پس از شکست‌های پیاپی در برنامه‌سازی، راهی آمریکا شد تا آنجا بخت خود را بیازماید. این‌بار اما در قالب یکی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران.

تسنیم می نویسد: شومن روزهای «ایشیم بالا» و اداهای دلقک‌مابانه، حالا خود را لیدری می‌داند که مخاطبانش را به خسارت زدن به اموال عمومی شهرها تشویق می‌کند. او از آنان می‌خواهد با آتش زدن و خسارت به اموال عمومی، با کمپین ری‌استارت همراه شوند. کاری که در جامعه‌شناسی با پدیده «وندالیسم» شناخته می‌شود و در هیچ کشوری به‌عنوان سمبل اعتراض شناخته نمی‌شود.

نبض امنیت در دستان پلیس
تسنیم در ادامه این گزارش نوشته است: با افزایش حرکت‌هایی که در اثر تأثیرپذیری کورکورانه برخی از جوانان از مجری خلع شده‌ای که حالا به‌عنوان یک ضد انقلاب خود را به مردم سرزمینش که دستش به گوشت نمی‌رسد، معرفی کرده، با افزایش موارد شکستن شیشه بانک‌ها و ایستگاه‌های شهر تهران و همچنین نگرانی‌های عمومی از ایجاد مسائل امنیتی، پلیس پایتخت وارد ماجرا شد تا این موضوع را به‌صورت فوری و با استفاده از اشرافیت اطلاعاتی خود مورد بررسی قرار دهد تا عوامل آن را شناسایی و دستگیر کند.

سرهنگ مراد مرادی، معاون رییس پلیس تهران بزرگ در این باره گفته است: «در مدت چند روز گذشته چندین مورد شکستگی شیشه بانک‌ها و مغازه‌ها را داشتیم که در شهر تهران صورت گرفته بود و ضاربان با استفاده از تفنگ ساچمه‌ای به این کار اقدام کرده بودند. با توجه به اهمیت موضوع، بررسی و برخورد یا عوامل این اتفاق در دستور کار پلیس قرار گرفت.»

وی ادامه داد: «با اشرافیت اطلاعاتی که پلیس داشت دو نفر با دو قبضه سلاح ساچمه‌زنی دستگیر شدند و مابقی ضاربان شناسایی شده‌اند. این اتفاق به هیچ‌وجه موضوعی امنیتی و سازمان‌یافته‌ای نبوده است و بیشتر جنبه بازی و شیطنت بچه‌گانه داشته است که این دو نفر که دستگیر شدند، افراد کم سن و سالی هستند.»

به گفته معاون رییس پلیس تهران بزرگ، این ماجرا مساله امنیتی نیست یعنی در حدی نبوده که بخواهد برای کشور مشکلات امنیتی ایجاد کند. ایران در محلی قرار گرفته که دور تا دورش را تروریست‌ها گرفته‌اند با این حال هر چند سال یکبار شاهد اتفاقی است که ممکن است امنیت داخلی کشور را برهم بزند. جنبش ری‌استارت که نقطه‌ای در مقابل این همه تهدید برای جمهوری اسلامی ایران نیست که بخواهد مشکلی برای کشور ایجاد کند.

نشاط؛ عامل بازدارنده بزهکاری

تسنیم به نقل از جهان نیوز پیشنهاد جالبی را مطرح می کند که ایران آرت امیدوار است از سوی مخاطبان این رسانه های اصولگرا مورد توجه جدی واقع شود :

" شهرها هر روز بزرگ‌تر می‌شوند و میزان هزینه‌های زندگی نیز بالا می‌روند. خشن و سخت‌تر شدن وضعیت زندگی باعث شده تا مردم مجبور باشند بیشتر کار کنند. این بیشتر کار کردن فرصت تفریح را از شهروندان گرفته است. زندگی ماشینی جایی برای نشاط مردم نگذاشته است درحالی‌که جامعه باید پویا و شاداب باشد تا مردم در آن احساس آرامش و امنیت کنند. هرقدر آرامش و امنیت در جامعه در فضایی شاداب و پر نشاط افزایش یابد، به همان اندازه میزان بروز خشونت نیز کاهش خواهد یافت. "

ایران آرت، امیدوار است با این بینش نوظهور رسانه های اصولگرا شاهد مشکلاتی نظیر لغو کنسرت ها... نباشیم و فضای شادانه تری در جامعه ایرانی رواج یابد. 

 

 

باشگاه پرسپولیس محمد حسینی بی بی سی فارسی گروه ری استارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین