کد خبر: 13279 A

روایتی از قتل یک زن/ نمایشی بر اساس یک داستان واقعی

روایتی از قتل یک زن/ نمایشی بر اساس یک داستان واقعی

کارگردان نمایش "فرق.اَ.وسط" از خشونتی گفت که در این نمایش توسط کاراکترها روایت می‌شود.

ایران آرت: رسول کاهانی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «فرق.اَ.وسط» که در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است در این باره  گفت: خوشبختانه در چند روزی که از اجرای نمایش می گذرد استقبال از کار خوب بوده است. البته بازخوردهایی که از کار می بینم مثل نمایش های قبلی که به صحنه برده ام، نیست و نظر مخاطبان صفر و صدی است به این مفهوم که عده ای نمایش را دوست دارند و عده ای دیگر آن را نمی‌پسندد که البته این اقدام آگاهانه صورت گرفته است.

وی درباره ویژگی های اجرا بیان کرد: فضای نمایش متفاوت از کارهایی است که پیش از این به صحنه برده ام. در نمایش های قبلی به من این انگ را می زدند که کارهایم نزدیک به سینماست اما در این کار فضا نمایشی تر است. «فرق.اَ.وسط» داستان سه مرد است که به خانه ای می روند تا زنی را به قتل برسانند. در نمایش خشونتی وجود دارد که به شکل عملی روی صحنه به تصویر کشیده نمی شود بلکه توسط کاراکترها روایت می شود.

کاهانی با اشاره به اینکه بازیگران این نمایش دانشجویانی هستند که تا به حال کمتر کار کرده اند، بیان کرد: به دلیل اینکه تمرین های نمایش طولانی‌مدت بود و نزدیک به ۱۰ ما به طول انجامید، ترجیح دادم با یک گروه جوان کار کنم. در نمایش «فرق.اَ.وسط» فضای جدیدی را تجربه کردم و می خواستم در این فضا خودم را محک بزنم و برای اجرا نیز از مشاوره های دوستان زیادی بهره بردم که در نهایت از کار رضایت دارم.

کارگردان «زبان اصلی» در پایان صحبت هایش درباره نگارش متن به مهر گفت: این نمایش براساس یک داستان واقعی نوشته شده است که البته تنها قصه یک خطی این اتفاق مدنظر قرار گرفته و بقیه اتفاقات و رخدادها تخیلی است. قبل از آغاز تمرین ها متن را نوشته بودم اما دست خالی تمرین ها را شروع کردم و متن آرام آرام طی تمرین ها کامل شد و شکل درست خود را پیدا کرد.

نمایش «فرق.اَ.وسط» از اول آذرماه ساعت ۱۸ اجرای عمومی خود را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است.

بازیگران نمایش به ترتیب ورود به صحنه مجید یوسفی، بهار رضی زاده، ستاره ملکی، بهراد سلاح ورزی، کیمیا کاوند، باربد طولابی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه کننده: رضا دوستی، مشاور اجرا: سعید حسنلو، موسیقی: سجاد کیانی، طراح نور: علی کوزه‌ گر، طراح لباس: سمانه احمدی مطلق، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، سید محمد مساوات، مجری طرح: امیر حسام شجاعی، مدیر تولید: هادی شیخ الاسلامی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: کیمیا کاوند، دستیار دوم کارگردان: محمد دارآفرین، منشی صحنه: صدف صالح ایزدخواست، مدیر صحنه: آرین مرزوقی، عکاس: مهدی سادیگی، ساخت تیزر: عرفان احتشامی، محمد دارآفرین.

 

نمایش فرق.اَ.وسط رسول کاهانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین