کد خبر: 13023 A

کاراگاه پوآرو به سینما بازمی‌گردد

کاراگاه پوآرو به سینما بازمی‌گردد

کاراگاه و شخصیت محبوب داستان‌های آگاتا کریستی دوباره به سینما بازمی‌گردد.

ایران آرت: به دنبال موفقیت تجاری "قتل در قطار سریع‌السیر شرق" (Murder on the Orient Express) به کارگردانی کنت برانا، شرکت فاکس قرن بیستم قصد دارد داستان دیگری از آگاتا کریستی را به پرده بزرگ بیاورد.

به گزارش ورایتی، این شرکت مایکل گرین فیلمنامه‌نویس "قتل در قطار سریع‌السیر شرق" را استخدام کرده است که فیلمنامه "مرگ روی نیل" (Death on the Nile) را بنویسد. هنوز با برانا قراردادی امضاء نشده است، اما انتظار می‌رود کارگردان و فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار روی صندلی کارگردانی برگردد و بار دیگر نقش هرکول پوآرو کارآگاه بلژیکی را بازی کند.

"قتل در قطار سریع‌السیر شرق" با 50 میلیون دلار فروش در بازار داخلی و 100 میلیون دلار فروش در سطح بین‌المللی، عملکرد تجاری قابل ملاحظه‌ای داشت.

کریستی اولین بار رمان جنایی "مرگ روی نیل" را در 1937 سه سال بعد از انتشار "قتل در قطار سریع‌السیر شرق" منتشر کرد. ماجراهای رمان در مصر و در کناره‌های رود نیل روی می‌دهد. پوآرو که برای گذراندن تعطیلات به مصر سفر کرده است، با زوجی آشنا می‌شود که ماه عسل خود را در آن‌جا می‌گذرانند. در ادامه وقتی یک مثلث عاشقانه از کنترل خارج می‌شود، جنایتی روی می‌دهد و ...

رمان کریستی در 1978 موضوع فیلمی با بازی پیتر یوستینف در نقش پوآرو شد. بت دیویس، میا فارو، مگی اسمیت، آنجلا لنزبری، جرج کندی، جین برکین، جک واردن و دیوید نیون هم در "مرگ روی نیل" بازی کردند. فیلم خیلی موفق نبود و 14 میلیون دلار فروخت. "مرگ روی نیل" برنده اسکار بهترین طراحی لباس شد.

کریستی 66 رمان کارآگاهی و 14 داستان کوتاه بین 1920 تا 1976 نوشت که حدود چهار میلیون نسخه آن فروخته شده است. هرکول پوآرو معروف‌ترین شخصیت خلق‌شده اوست. پوآرو منبع الهام یک مجموعه تلویزیونی طولانی نیز بود.

 

منبع: هنرآنلاین

 

هرکول پوارو قتل در قطار سریع السیر آگاتا کریستی مرگ روی نیل شرکت فاکس قرن بیستم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین