کد خبر: 12780 A

ادامه اعتراض بازیگران به سوءاستفاده‌های جنسی

ادامه اعتراض بازیگران به سوءاستفاده‌های جنسی

در حرکتی هماهنگ، فعالان زن عرصه سینما و تلویزیون سوئد با قاطعیت اعلام کرده‌اند که دیگر سوءاستفاده و آزار جنسی را تحمل نخواهند کرد.

ایران آرت: آلیسیا ویکاندر بازیگر برنده جایزه اسکار نام و امضای خود را پای نامه‌ای سرگشاده قرارداده که توسط نزدیک به ۶۰۰ بازیگر زن سوئدی امضا شده و قصدش اطلاع‌رسانی و دادخواهی در مورد سوءاستفاده جنسی در صنعت فیلم و تلویزیون سوئد است.

 

این نامه از جنبش «#من‌هم‌همینطور» الهام گرفته که پس از آشکار شدن حملات و سوء‌استفاده‌های جنسی هاروی واینستین غول هالیوودی در رسانه‌های اجتماعی جان گرفت. هنرمندان سوئدی در این نامه از صنعت فیلم و تلویزیون کشورشان به خاطر شکست در حمایت از زنان مقابل سوءاستفاده جنسی و به خاطر سودآفرینی از آثار کسانی که سوءاستفاده می‌کنند، انتقاد می‌کنند.

 

در این نامه آمده است: کارگردان‌ها، شما شکست خورده‌اید. تهیه‌کنندگان، شما شکست خورده‌اید. کمپانی‌های تهیه، شما شکست خورده‌اید. مدیران تئاترها، شما شکست خورده‌اید. سیاستمداران، شما شکست خورده‌اید. این مسئولیت شماست که مطمئن شوید هیچ کس در محل کار مورد آزار جنسی قرار نمی‌گیرد.

 

امضاکنندگان نامه که با قاطعیت می‌گویند «هیچ گونه تحملی نسبت به سوءاستفاده و خشونت جنسی» نخواهند داشت، تقاضا می‌کنند که افراد فعال در این صنعت از کمپانی‌های فیلم و تئاترها گرفته تا ناشران کتاب و شبکه‌های تلویزیونی سوئدی، «دست از حفاظت، استخدام کردن و پول درآوردن از از کسانی که مرتکب خشونت جنسی می‌شوند بردارند.»

 

این نامه در روزنامه سوئدی اسونسکا داگبلادت به چاپ رسید و تعداد بسیار زیادی از اتفاق‌هایی که برای زنان افتاده به صورت شخصی و بدون چاپ شدن نام قربانی، در مقاله روزنامه منتشر شد.

 

در کنار ویکاندر، از دیگر کسانی که این نامه سرگشاده را امضا کرده‌اند می‌توان به بازیگران شناخته‌شده سوئدی از جمله سوفیا هلین که ستاره نسخه اصلی سوئدی سریال تلویزیونی «پل» بود و همچنین بازیگر کارکشته ماری گورانزون بازی کرد که از فیلم‌هایش می‌توان از «من کنجکاو هستم» و «زرد»‌ نام برد.

 

در انتهای نامه آمده است: ما دیگر ساکت نخواهیم ماند. ما توجه‌ها را به سمت افرادی که مسئول خشونت و سوءاستفاده جنسی هستند جلب می‌کنیم و جایی که لازم باشد اجازه می‌دهیم سیستم قضایی کشور کار خودش را انجام دهد. ما شرم را جایی قرار خواهیم داد که به آن تعلق دارد، یعنی در رابطه با سوءاستفاده‌گران و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند. ما می‌دانیم شما چه کسانی هستید.

 

 

منبع: مهر

 

سوء استفاده جنسی هالیوود آلیسیا ویکاندر سینمای سوئد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین