کد خبر: 12324 A

بازیگری که از خرید نقش استقبال کرد/ اظهار نظر جنجالی‌ مهرداد فلاحتگر درباره بازیگری

بازیگری که از خرید نقش استقبال کرد/ اظهار نظر جنجالی‌ مهرداد فلاحتگر درباره بازیگری

مهرداد فلاحتگر در اظهار نظری جنجالی خرید نقش توسط بازیگران را یک موضوع عادی خواند.

ایران آرت: مهرداد فلاحتگر بازیگر سینما و تلویزیون درباره وضعیت امروز سینما گفت: وضعیت امروز سینما کمی بهتر شده است و مخاطبان از آن استقبال می‌کنند در نتیجه شاهد فروش بالای فیلم‌ها و تعداد سینما و سالن‌ها هستیم.

 

این بازیگر درباره عملکرد تلویزیون اظهار کرد: تلویزیون نسبت به گذشته بسیار روند رو به رشدی دارد و در حال حاضر وضعیت تعداد سریال‌های در مرحله پیش تولید و تولید زیاد است.

 

فلاحتگر درباره تاثیر محبوبیت در فضای مجازی  در میزان بازیگری، بیان کرد: سوپراستارها همیشه در ذهن کارگردان یا تهیه‌کننده وجود دارند اما بازیگرانی که این ویژگی را ندارند، باید جلوی چشم باشند و خود را نشان دهند تا کارگردان آنها را انتخاب کند. بنابراین بازیگر برای بیشتر دیده شدن از طریق عکس‌های مختلف و یا فضای مجازی اقدام می کند تا  جلوی چشم باشد.

 

وی تصریح کرد: برخی می گویند در سینما مافیا وجود دارد اما واقعیت این نیست چرا که رابطه در همه جا نقش دارد. عوامل حاضر در یک عرصه یا فیلم با هم در ارتباط بوده و صمیمی هستند بنابراین ترجیح می‌دهند در فیلم‌ها با همدیگر کار کنند. از طرفی برخی می گویند چرا عده ای افراد مبتدی پول می دهند تا بازیگر شوند؛ اما این مشکل نیست چرا که یک خانواده برای اینکه فرزندش نقاشی یاد بگیرد یا حرفه‌ای را آموزش ببیند به استاد آن کار پول می‌دهد تا پس از مدتی فرد حرفه‌ای شود و خودش درآمد کسب کند. در بازیگری هم همین جریان حاکم است.

 

این کارگردان و بازیگر سینما در خصوص قیاس بازیگر مبتدی و حرفه ای اظهار کرد: وقتی یک بازیگر مبتدی در یک اثر حضور یابد کارگردان مجبور است با او سروکله بزند و بازیگردان به کار اضافه کند، زمان تولید کار بیشتر می شود و ریتم کار و سرعت آن کند می شود اما وقتی بازیگر حرفه‌ای در یک کار حضور دارد، صرفاً عکس و پوستر او برای یک فیلم فروش محسوب می‌شود، همه اینها باعث می‌شود که کارگردان از بازیگر مبتدی  بخواهد برای بازی در فیلم مبلغی پرداخت کند که شامل هزینه خوراک، بازیگردان و سایر هزینه‌هایی است که از حضور او در فیلم به بار آمده و باید جبران شود.

 

فلاحتگر ادامه داد: اگر بازیگری نقشی خریده و کارگردان پول گرفته است، اشکالی ندارد؛ چون بازیگر برای تولید یک اثر هزینه آن کار را می‌پردازد، به‌ عنوان مثال، به بازیگری پیشنهاد دادم که برای بازی در نقش فیلم من پول بدهد و اگر اعتراضی هم دارد به وزارت ارشاد اطلاع دهد. این هزینه خود بازیگر است و با این کار در فیلم مشارکت می‌کند.

 

این کارگردان در خصوص الگو بودن بازیگران سینما به میزان گفت: همه بچه‌های سینما، چه جوان‌های امروزی و چه آنهایی که حرفه‌ای هستند و سنی از آنها گذشته به‌ شدت اصول را رعایت می‌کنند، چون الگو هستند. البته در این میان تعداد بسیار کمی هستند که شئونات اخلاقی، اجتماعی، اسلامی و انسانی را رعایت نمی‌کنند.

 

فلاحتگر در خصوص انتخاب بازیگر در مهمانی های شبانه، خاطرنشان کرد: کارگردان براساس شناخت نقش و توانایی‌های بازیگر او را انتخاب می‌کند و هیچ کارگردانی در ایران وجود ندارد که بر اساس مهمانی بازیگری را انتخاب کند؛ لااقل من چنین چیزی را ندیدم.

 

بازیگر سینما و تلویزیون خانواده درآمد فضای مجازی وزارت ارشاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین