کد خبر: 11999 A

فیل شهر قصه به ایران آمد/ نخستین نمایشگاه حسین والامنش در ایران

فیل شهر قصه به ایران آمد/ نخستین نمایشگاه حسین والامنش در ایران

حسین والامنش مجموعه‌ای از آثار بیست سال اخیر خود را در گالری پروژه‌های آران به نمایش می‌گذارد.

ایران‌آرت: همبازی سابق بیژن مفید به ایران آمده تا اولین نمایشگاه انفرادی خود را در زادگاهش برگزار کند. حسین والامنش برای نمایش در این رویداد، مجموعه‌ای از آثارش را که نمایانگر زوایا و لایه‌های مختلف زندگی اوست انتخاب کرده است که قدمت بعضی از آنها به بیش از 20 سال قبل بازمی‌گردد.

والامنش تحصیل هنر را در هنرستان آغاز کرد و پس از کسب تجربیاتی در زمینه تئاتر، در اوایل جوانی ایران را به مقصد استرالیا ترک کرد. بازیگر نقش فیل در نمایش شهر قصه، از هنرمندان نوگرا است. او متولد سال ۱۳۲۷ در شهر تهران است و در سال ۱۳۵۲ به استرالیا مهاجرت کرده و ساکن شهر آدلاید در استرالیای جنوبی است. او دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبا است و سال ۱۳۵۶ در رشته هنرهای تجسمی از دانشگاه استرالیای جنوبی فارغ‌التحصیل شد.

اشتیاق حسین والامنش به طبیعت و جهان و دلبستگی او به هنر کاملا" واضح است و پس از سالها فرصتی فراهم شده که مخاطبان ایرانی به تماشای سبک بالی و قدرت روحی این هنرمند جهانی بنشینند.

نمایشگاه "از کجا آمده‌ام؟" جمعه 5 آبان ماه در گالری پروژه‌های آران به آدرس خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5 از ساعت 4-8 افتتاح می‌شود و تا 22 آبان ماه همه روزه به جز روزهای شنبه در ساعات 1-7 میزبان علاقه‌مندان هنر است.

unnamed-2

حسین والامنش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین