کد خبر: 11751 A

کیوریتور مقیم نیویورک در تهران هم گالری تاسیس کرد / گالری "خانه نگار 14" امروز افتتاح می‌شود

کیوریتور مقیم نیویورک در تهران هم گالری تاسیس کرد / گالری "خانه نگار 14" امروز افتتاح می‌شود

نادر بعد از شیراز در تهران هم گالری تاسیس کرد.

ایران آرت: مسعود نادر نزدیک به ۳۰ سال است در زمینه مجموعه‌داری و نمایشگاه‌گردانی آثار تجسمی در آمریکا فعالیت دارد. معرفی هنر معاصر ایران بخشی از فعالیت‌های او است و ارتباطش با موزه‌ها و مراکز معتبر هنری جهان موجب شده تا در این سال‌ها آثار تعدادی از هنرمندان ایرانی نیز به این موزه‌ها راه پیدا کند. نادر که در آمریکا سکونت دارد رفت و آمدهای متناوبی هم به ایران دارد و از نزدیک آثار هنرمندان ایرانی را بررسی می‌کند. او که پیش از این یک گالری در شیراز تاسیس کرده بود، در جدیدترین فعالیت خود نگارخانه‌ای را در تهران تاسیس کرده است که روز 28 مهرماه افتتاح می‌شود.

نادر در مورد تاسیس گالری "خانه نگار 14" گفت: به دلیل علاقه زیادی که به توسعه همکاری با هنرمندان ایرانی دارم، بعد از افتتاح گالری "نارنج" در شیراز که 3 سال پیش انجام شد متوجه شدم تمایل دارم این فعالیت را گسترش دهم. زیرا هنرمندانی را در شیراز کشف کرده بودم که تمایل داشتم آنها را در تهران هم معرفی کنم و با توجه به اینکه در گالری خودم راحت‌تر می‌توانم این کار را انجام دهم تصمیم گرفتم یک گالری تاسیس کنم.

او با اشاره به همکاری خود با اصغر توسلی، کارگردان سینما و تلویزیون گفت: ساختمان نگارخانه 14 متعلق به آقای توسلی است و ایشان از من خواست مدیریت گالری را بر عهده بگیرم. آشنایی ما از زمانی آغاز شد که در تهران به دنبال یک جای مناسب برای گالری می‌گشتم و یک دوست مشترک ما را به هم معرفی کرد. حدود یک سال در مورد این کار بحث و تبادل نظر کردیم و سرانجام قرار شد مدیریت و اداره این گالری به عهده من گذاشته شود و فرصت خوبی به دست آمد تا کارهایی را که می‌خواهم انجام دهم.

نادر در مورد سیاست‌های این گالری تازه تاسیس گفت: هنرمندانی که در تهران هستند در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند و ما هم مجموعه‌ای از تمام آثار تجسمی شامل عکاسی، نقاشی، مجسمه، ویدئوآرت و... را به نمایش می‌گذاریم. افتتاحیه گالری هم با آثاری از کوروش قاضی‌مراد برگزار می‌شود و پس از آن نمایشگاه نقاشی، مجسمه و عکس داریم.

او با اشاره به فعالیت هنرمندان در شهرستان‌ها و گالری شیراز نیز گفت: شیراز شهر هنر است اما هیچ گالری در آن وجود نداشت. یک دوست شیرازی دارم که پیشنهاد تاسیس گالری را به من داد و گالری نارنج از همان زمان آغاز به کار کرد و با موفقیت کارش را ادامه داد. بعد از آن هم گالری‌های دیگری تاسیس شدند. هنرمندان زیادی در شهرستان‌هایی مانند اصفهان و همدان هستند که سالها است با آنها کار می‌کنم و آنها را در شهرهای دیگر معرفی می‌کنم، اما امکان اینکه در شهر دیگری گالری تاسیس کنم را ندارم.

این مجموعه‌دار و نمایشگاه‌گردان در مورد نحوه انتخاب هنرمندان برای همکاری با گالری جدید نیز گفت: هر گالری می‌تواند در طول سال به تعداد محدودی نمایشگاه داشته باشد و بنابراین باید از میان تقاضاهای بسیاری که به دست ما می‌رسد گزینه‌های مناسب را انتخاب کنیم. هر کیوریتوری دیدگاه خاص خود را دارد و نپذیرفتن یک اثر به معنای بد بودن آن نیست. سلیقه شخصی در گالری‌های مختلف فرق دارد و من هم بر اساس دیدگاهی که دارم آثار را برای نمایش انتخاب می‌کنم.

لازم به ذکر است گالری خانه نگار 14 در خیابان انقلاب، خیابان خارک، شماره 14 قرار دارد و امروز 28 مهرماه از ساعت 16 تا 20 با نمایشگاه آثار کوروش قاضی‌مراد افتتاح می‌شود.

 

مسعود نادر اصغر توسلی گالری خانه نگار 14
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین