کد خبر: 11672 A

دیدار هنرمند و اثرش/ هاراگوچی از حوض روغن بازدید کرد

دیدار هنرمند و اثرش/ هاراگوچی از حوض روغن بازدید کرد

هاراگوچی پس از 40 سال دوباره با اثرش دیدار کرد و این اثر را برای اقدامات مورد نیاز بازنگری کرد.

ایران‌آرت: هاراگوچی در دیدار با علی محمد زارع؛ رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: ساختمان و بنای موزه هنرهای معاصر تهران پس از 40 سال تغییری نکرده اما شهر تهران و خیابان های آن تغییر کرده است. من بیش از 10 اثر در نقاط مختلف جهان کار کرده ام و این اثر در موزه هنرهای معاصر تهران به صورت ثابت 40 سال نگهداری شده است و امیدوارم همچنان سال ها در موزه باشد.
 
این هنرمند ژاپنی گفت: فرهنگ ایران و ژاپن یک حس مشترک دارد و نگهداری این اثر که سکوت را نشان می دهد بیانگر همان حس مشترک است که در فرهنگ ایران وجود دارد و آن ساکت بودن و سکوت است.
 
علی محمد زارع در این دیدار گفت: مایه خوشحالی است که هاراگوچی پس از 40 سال به ایران آمده و بااثرش در موزه هنرهای معاصرتهران مواجه می شود. هنرمندان و جامعه هنری ایران هم از حضور هاراگوچی در ایران استقبال کردند و خوشحال شدند و از تلاش شیرین صباحی هم برای حضور هاراگوچی  در موزه هنرهای معاصر تهران قدردانی می کنم.
 
زارع در ادامه تاکید کرد: حضور هاراگوچی و بازنگری اثر "ماده و فکر" ( حوض روغن) پس از 40 سال این فرصت را فراهم می کند تا این اثر سال های طولانی همچنان در موزه هنرهای معاصر تهران باشد.

 

هاراگوچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین