کد خبر: 11382 A

کتابی با جلد برنزی و یک اثر اورژینال/ اطلاعاتی در مورد کتاب آثار نصرت الله مسلمیان

کتابی با جلد برنزی و یک اثر اورژینال/ اطلاعاتی در مورد کتاب آثار نصرت الله مسلمیان

کتاب صد نسخه ای آثار مسلمیان به شیوه چاپ دستی تهیه شده است.

ایران‌آرت: نمایشگاه نقاشی‌های نصرت‌الله مسلمیان روز جمعه ۱۴ مهرماه، در گالری ایرانشهر افتتاح شد و کتاب صد نسخه‌ای آثار هنرمند نیز در این مراسم رونمایی شد. در این کتاب آثار چهل‌ساله‌ی مسلمیان گردآوری شده است. قیمت این کتابِ ۲۶۰ صفحه‌ای ۱۲ میلیون تومان است.

مسلمیان درباره‌ی کتاب صدنسخه‌ای آثارش گفت: در این کتاب منتخبی از آثارِ اخیرِ چهل ساله‌ من آمده است و دومین کتاب من محسوب می‌شود. کتاب اولم مجموعه‌‌‌ای از آثارم تا سال ۸۲ را شامل می‌شد که نشر نظر آن را منتشر کرده بود.

این هنرمند درباره‌ی ویژگی‌های خاص این کتاب توضیح داد و گفت: یک اثر اورجینال، در صفحه‌ی اولِ هر نسخه وجود دارد. هم‌چنین این آثار اورجینال، در هر نسخه متفاوت هستند. تاکنون ۳۰ نسخه از این ۱۰۰ نسخه بیشتر منتشر نشده است؛ به این خاطر که، خلقِ کارهای اورجینال زمان می‌برد و باید به تدریج منتشر شوند و به داخل کتاب منتقل شوند. به همین خاطر پروسه‌ی چاپ این صد نسخه، کمی زمان‌بر است.

مصور رحمانی (ناشر کتاب نصرت‌الله مسلمیان) در گفتگو با ایلنا درباره‌ی این کتاب توضیح داد و گفت: این کتاب چاپ دستی است و نزدیک به ۲ سال و نیم تا ۳ سال است که فرآیند تولیدش طول کشیده است. تاکنون، بخش کوچکی از این کتاب، آماده شده است.

او ادامه داد: اسم این آثار را نمی‌شود کتاب گذاشت، بلکه آرت‌وُرک است. تک‌تکِ برگ‌های این کتاب، هم از نظر چاپ و هم از نظر ترکیب‌رنگ‌ به شکل خاصی تهیه شده است. صفحه‌ی اول کتاب یک اثر اورجینال از هنرمند است. یک چاپ سیلک هم روی جلد کتاب آمده که یک صفحه‌ی فلز برنزی است که خود آقای مسلمیان آن را تهیه و امضا کرده‌اند. کتاب تقریباً ۲۶۰ صفحه است. در کتاب یک نوشته‌ی کوتاه که از آقای مسلمیان و نوشته‌ی کوتاه دیگری از آقای کشمیرشکن آمده است.

 

 

 

نصرت‌الله مسلمیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین