کد خبر: 11262 A

زمان اکران فیلم «دریاچه ماهی» نامناسب است/ شاعرانگی را نباید با فروش محک زد

زمان اکران فیلم «دریاچه ماهی» نامناسب است/ شاعرانگی را نباید با فروش محک زد

ستاره اسکندری معتقد است که زمان و سانس‌های اکران فیلم «دریاچه ماهی» نامناسب است.

 ایران آرت: ستاره اسکندری درباره شرایط فروش فیلم «دریاچه ماهی» گفت: راستش من تمایلی ندارم که به مردم اینگونه القا کنیم. باید دقت کنیم که این فیلم با زمان اکران عجیب و ساعت‌ها و سئانس‌های نامربوط و البته تعداد سالن اندک به نمایش درآمده است.

وی افزود: ببینید فیلمی مثل دریاچه ماهی برای من با فروش تعریف نمی‌شود. این فیلم اصلا سفارشی نیست و حتی می‌توانم بگویم به‌سختی هم ساخته شد. اگر پیگیری‌های خانم دوستی و تلاش‌های بی‌وقفه آقای سعید سعدی نبود اصلا این فیلم ساخته نمی‌شد. من معتقدم فیلمی درباره شهدای غواص مانند «دریاچه ماهی» بیشتر شاعرانه است.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که آیا «دریاچه ماهی» سفارشی نیست؟ گفت: من می‌گویم چنین فیلمی حتی اگر هم سفارشی باشد ایرادی ندارد. مگر روزی که در همین تهران مردم برای تشییع پیکر این شهدا رفتند همه متاثر نشدند؟ مگر این اتفاق بخشی از تاریخ ما نیست؟

اسکندری ادامه داد:البته چون شرایط به‌گونه‌ای نامساعد است اینگونه حرف‌ها بیشتر تعبیر به ریا می‌شود ولی من می‌گویم رسالت هر هنرمند این است که تاریخ مملکت‌اش را بشناسد و اشاعه دهد. اما به شرطی که از امکانات موجود به‌نحو احسن بهره ببریم و محصولی ماندگار تولید کنیم.

وی تاکید کرد: متأسفانه چون آمار و اقتصاد این روزها بسیار مهم شده ارزش فیلم را هم با آن می‌سنجند. به عقیده من همه فیلم‌های پرفروش، فیلم‌‌های خوبی نیستند و اندیشه و شاعرانگی در فیلم‌هایی مانند دریاچه ماهی نباید با فروش محک بخورد.

این هنرمند درباره وابستگی به فیلم « دریاچه ماهی» گفت: این اثر، فیلم اول یک کارگردان زن است که در آن من و خواهرم بازی کردیم لذا برایم خاطره‌انگیز است.

اسکندری درباره فیلمبرداری گیله وا گفت: فیلمبرداری این مینی‌سریال که در 6 قسمت پخش خواهد شد تمام‌شده است. من در سریال نقش همسر مردی را بازی می‌کنم که در سپاه میرزاکوچک خان مبارزه می‌کند و فرزند پسری دارد که هم درگیر پیوستن به میرزاست و هم در بحبوحه ماجرایی عاشقانه. این زن هم سرنوشتی مشابه بسیاری از زنان ایرانی دارد که همواره نقش پررنگی در زندگی دارند و همیشه هم کمتر به چشم آمده‌اند. در سرو زیر آب به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر هم بازی کرد‌ه‌ام که حال و هوای دهه شصتی دارد و به جهت زندگی با تبعات آن ایام بی‌شباهت به دریاچه ماهی نیست.

 

 

منبع: همشهری آنلاین

 

ستاره اسکندری فیلم دریاچه ماهی سریال گیله وا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین