کد خبر: 10923 A

فیلم دفاع مقدسی دست گرمی شده!/ انتقادات بازیگر «روز واقعه» به سینمای مذهبی

فیلم دفاع مقدسی دست گرمی شده!/ انتقادات بازیگر «روز واقعه» به سینمای مذهبی

بازیگر فیلم "روز واقعه" به وضعیت کنونی سینمای مذهبی و دفاع مقدسی اعتراض کرد.

ایران آرت: علیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم "روز واقعه"٬ درخصوص وضعیت فعلی سینمای مذهبی و مخصوصاً عاشورایی در سینمای ایران گفت: فیلم محرمی و عاشورایی در سینمای ایران وجود ندارد. من متاسفم که به این مساله پرداخته نشده و یا بهتر بگویم آنگونه که در شان و منزلت عاشورا بوده بهایی به این رویداد بزرگ داده نشده است.

وی مسئولین را مقصر اصلی این کمبود دانست و ادامه داد: مسئولین سینمایی و فرهنگی ما این واقعه بزرگ را فراموش کرده و مقصر اصلی این اتفاق و پایین بردن شأن آثار ارزشی خود این مسئولین هستند.

بازیگر فیلم "نگار" در همین راستا ادامه داد: چرا باید به فیلم‌های دفاع مقدس و مذهبی پرداخته نشود؟ متاسفم که بگویم فیلم های دفاع مقدسی و ارزشی ما تبدیل به فیلم های دست گرمی است.

نوری وجود رانت را یکی از دلایل ضعف سینمای دینی و دفاع مقدسی خواند و در این باره به میزان گفت: چرا هر تازه از راه رسیده‌ای به فکر ساخت آثار محرمی می افتد؟ این اتفاق به هیچ وجه درست نیست. این افراد از رانت استفاده می کنند و بیشتر برای سودجویی و تامین بودجه کارهای بعدی هست که این فیلم ها را می سازند و خلوصی در ساخت چنین آثاری ندارند.

وی ارزش تولید آثار مذهبی را بالا دانست و تاکید کرد: تولید آثار مذهبی و دینی ارزشمند است و نباید به هرکسی اجازه تولید این آثار را بدهیم. من اگر تصمیم گیرنده بودم اجازه نمی دادم کسی تا سیمرغ نگرفته راجع به محرم و مسائل ارزشی ما فیلم بسازد. وقتی این اتفاق بیافتد آن وقت شأن این ارزش های مذهبی هم رعایت می شود.

این بازیگر پرکار سینمای ایران ادامه داد: وضعیت سینمای مذهبی از سینمای دفاع مقدس هم بدتر است و تعداد تولیدات ناچیز است. در حوزه دفاع مقدس معدود حرکت های بسیار ارزشمندی مثل "بادیگارد" و "ایستاده در غبار" داریم اما در حوزه محرم و عاشورا همین ها را هم نداریم.

بازیگر فیلم محمد رسول الله لزوم تولید آثار مذهبی را اخلاص در عمل خواند و خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی ما باید از صمیم قلب اخلاص عمل داشته باشند و برای کاری که می کنند ارزش قائل شوند.

 

علیرضا شجاع نوری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین