کد خبر: 10820 A

مجسمهء شکسته را موزه می‌خرد

مجسمهء شکسته را موزه می‌خرد

اثر از محمدحسین عماد که در موزه هنرهای معاصر دچار آسیب شده بود توسط موزه خریداری می‌شود.

ایران‌آرت: اثری از محمدحسین عماد تحت عنوان «ولع» که در بخش هنرمندان مدعو هفتمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران حاضر شده بود، در هنگام نصب در موزه هنرهای معاصر تهران شکست.

عماد در مورد این اتفاق گفت: متأسفانه مجسمه‌ی ولع، در مرحله‌ی نصب در دوسالانه شکسته و برگزارکنندگان ماکت 20 سانتی‌متری این مجسمه را به جای مجسمه 2 متری آن، به نمایش گذاشته‌اند. قرار شده خرابی‌هایی که به اثر رسیده را ترمیم کنند. دو نقطه از کار شکسته است. از پایه‌ی اثر حدود 20 سانت، و از قسمت رویی آن، 40 سانت از بین رفته، که باتوجه به اینکه اثر از جنس چوب بوده، این‌ها قابل ترمیم است.

مجید ملانوروزی (مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: موقع نصب کار آقای عماد، یکی از پیچ‌ها شل بوده و به همین خاطر مجسمه افتاده است. البته صدمه جدی نبوده.

ملانوروزی از خرید این اثر خبر داد و گفت: ما متأسفانه تاکنون کاری از آقای عماد را در موزه نداشته‌ایم، این درحالی است که ایشان از مهم‌ترین مجسمه‌سازان معاصر ما هستند. طی صحبت‌هایی که داشتیم، قرار بر این شد که موزه، کار را بعد از ترمیم خریداری کند. این کار از بهترین کارهای ایشان است. ما قرار بود این کار را زمانی که در گالری اثر نمایش داده شد بخریم، ولی چنین اتفاقی نیفتاد. این کار دو سال پیش، به قیمت 20 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. اما چون بعداً نمونه‌ای از آن در حراج هم عرضه شد، مسلماً قیمت اثر هم الان افزایش پیدا کرده است.

در پایان ملانوروزی درباره‌ی بیمه‌ی آثار دوسالانه گفت: کارهایی که برای موزه خریداری می‌شوند، بیمه می‌شوند. ولی کارهای بی‌ینال را بیمه نکردیم، چون تا لحظه‌ی آخر اصلاً معلوم نیست که کدام کار قرار است وارد دوسالانه بشود یا نشود.

 

محمدحسین عماد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین