کد خبر: 10666 A

فیلم"انقلاب جنسی"توقیف شد

فیلم"انقلاب جنسی"توقیف شد

انتشار فیلم «انقلاب جنسی» در حالی از یازدهم شهریور آغاز شده بود که رسانه‌های اصولگرا آن را «پرداختی جسورانه به موضوع بحران جنسی در کشور» دانسته بودند.

ایران آرت : مستند «انقلاب جنسی»، به کارگردانی حسین شمقدری و تهیه‌کنندگی محمدحسن مددی توقیف شد.

بنابر دستور کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه، لینک دانلود مستند انقلاب جنسی تا دستور مجدد کارگروه غیرفعال شده است و این فیلم اجازه انتشار ندارد.

مستند انقلاب جنسی، تازه‌ترین اثر تولیدشده در این مؤسسه؛ آزادی‌های جنسی در ایران را نمایش می‌دهد و با طرح جمله «امروز ما در ابتدای مسیری هستیم که غرب از ٢٠٠ سال پیش در راه آزادی‌های جنسی طی کرده‌ است» زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد.
مستند انقلاب جنسی با نگاهی متفاوت به زیست جنسی مردم هلند، فرانسه و اسپانیا تلاش می‌کند مخاطب را نسبت به دنیای غرب آ‌گاه‌تر کند. آرمان‌مدیا این مستند را پس از میراث آلبرتا ٣ تولید و منتشر کرده‌ است.


عرضه مستند «انقلاب جنسی» در حالی از یازدهم شهریور به صورت اینترنتی آغاز شده بود که رسانه‌های اصولگرا فیلم را «پرداختی جسورانه به موضوع بحران جنسی در کشور» دانسته بودند. 

حسین شمقدری، فرزند جواد شمقدری، رئیس اسبق سازمان سینمایی است. «حسین شمقدری» با اینکه مهندسی را در دانشگاه شریف خوانده، اما خروجی او از این دانشگاه بیشتر از اینکه یک مدرک تحصیلی باشد، مستند جنجالی «میراث آلبرتا» بود؛ روایتی از تلخ و شیرین مهاجرت نخبگان به آن‌سوی مرزها و تحصیل و کار در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی کشورهای غربی.

این مستندساز در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به سؤالی درباره نسبتش با جواد شمقدری و بازبودن دستش در انتخاب سوژه‌های خاص گفته بود: «به‌هرحال بی‌تأثیر نبوده است! برخی جاها با این دید که ما در دایره نزدیکان خودشان حساب می‌شویم، بیشتر اعتماد می‌کنند، ولی عکس آن هم وجود دارد و در جاهایی حتی برخوردهای بیشتر و تندتری هم با ما صورت می‌گیرد، چون یک روز دولت احمدی‌نژاد است و روز دیگری دولت فرد دیگری و برخوردهای سیاسی همچنان وجود دارد، برخوردها، چه حمایتی و چه مخالفتی باشند؛ خوب نیستند...».

 

جواد شمقدری حسین شمقدری فیلم انقلاب جنسی آزادی جنسی در ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین