کد خبر: 10422 A

جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا در پاریس برگزار می‌شود

 جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا در پاریس برگزار می‌شود

جشنواره پرشیانا، اولین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار می‌شود.

ایران‌آرت: انجمن فرهنگی هنری پرشیانا که به تازگی در پاریس فعالیت‌های مستمر و گسترده‌ای را در جهت اعتلای فرهنگ چند هزار ساله پارسی آغاز  کرده قصد دارد در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار کننده اولین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا باشد.

انجمن فرهنگی پرشیانا، یک انجمن متشکل از فارسی زبان‌های ایرانی، تاجیک و افغان است که به تازگی در پاریس تاسیس و در زمینه فرهنگ و هنر فارسی زبان ها فعالیت می‌کند.

این انجمن در تمامی سیاست‌های خود بر آن است تا با ایجاد ارتباطی منسجم میان هنرمندان پارسی زبان داخل و خارج از کشور تجربیات ارزشمند این هنرمندان را به اشتراک بگذارد و تعامل میان هنرمندان فرهیخته را بیش از پیش گسترش دهد.

جشنواره پرشیانا – اولین جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا- قرار است با برگزاری بخش‌های مختلف تحت عنوان بخش اصلی جشنواره، ابتدا به استعدادیابی و سپس به آموزش هنردوستان و هنرمندان از طریق اساتید برجسته همان رشته بپردازد. بی‌شک این نخستین گام برای ایجاد مودت و دوستی میان تمام هنرمندان فارسی زبان کشورهای مختلف خواهد بود.  

برگزارکنندگان فستیوال بزرگ پرشیانا با برگزاری این گردهمایی بزرگ امید دارند تا ابعاد مختلف فرهنگ غنی هنر در میان هنرمندان فارسی زبان را به جهانیان معرفی کنند.

 مسابقه صدا، دوبله، استند آپ کمدی و هنرهای تجسمی و عکس، در بخش اصلی نخستین جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا آثار هنری را به داوری می‌گذارد. در بخش‌های جنبی جشنواره نیز تلاش شده نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های موسیقی در مدت یک هفته فعالیت‌های این جشنواره دنبال شود. 

در فستیوال پرشیانا تلاش بر این است تا رقابت، کارگاه‌های آموزشی و تبادل تجربه میان هنرمندان پارسی زبان برقرار شود.

 

 

جشنواره پرشیانا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین