کد خبر: 10421 A

نور امید در گالری ایوان می‌تابد

نور امید در گالری ایوان می‌تابد

نمایشگاه نقاشی‌های نازنین علایی‌نیا با نام "بازگشته" در گالری ایوان افتتاح شد.

ایران آرت: گالری ایوان در نمایشگاه جدید خود میزبان نمایشگاه انفرادی نازنین علایی‌نیا است که در آن ۱۲ نقاشی رنگ و روغن به همراه یک چیدمان به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه که "بازگشته" نام دارد شامل مجموعه‌ای از نقاشی‌های فیگوراتیو است که در بیشتر آنها زنانی تنها به همراه یک یا چند لامپ روشن در کنار آنها دیده می‌شوند. به کارگیری رنگهای خاکستری و استفاده محدود از یک یا دو رنگ در تابلوها باعث شده غلبهء تیرگی در آثار مشهود باشد و در این میان، نوری که از درون تیرگی‌ها تابیده است بیشتر خودنمایی کند.

علاوه بر نقاشی‌ها، اثر دیگری در این مجموعه وجود دارد که از صفحه سیاهی شکل گرفته که لامپی داخل آن قرار دارد و از مخاطب خواسته شده با فشردن کلیدی آن را روشن کند. در طبقه زیرین گالری هم چیدمانی از ریسه‌های لامپ وجود دارد که مانند پرده‌ای مقابل مخاطب قرار گرفته و در پشت آنها ویدئویی ساخته پرهام دیده‌ور به چشم می‌آید. در این ویدئو هم مردمک چشمی دیده می‌شود که به نور لامپ نگاه می‌کند.

20170915_174250

علایی نیا در مورد مجموعه "بازگشته" گفت: از دید من در دنیای معاصر گرفتاری و مشکلات آدمها به قدری زیاد است که بسیاری از آنها در جایی به ناامیدی می‌رسند. اما همیشه در اوج نا امیدی اتفاقی برای انسان می‌افتد که مثل کورسوی نور امید است و اگر این افراد خودشان بخواهند و انتخاب کنند، می‌توانند دوباره سرپا بایستند و به زندگی بازگردند. من در این مجموعه نور امید را به شکل لامپ نشان دادم و در همه کارها این نور به شکل‌های مختلف وجود دارد.

گفتنی است گالری ایوان سود حاصل از فروش آثار این نمایشگاه را به یک خیریه معتبر اهدا می‌کند. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و بنیاد کودک اهدا کرده بود. نمایشگاه آثار نازنین علایی‌نیا  تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری ایوان نازنین علایی‌نیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین