کد خبر: 10419 A

قانون به مسئولان اجازه خرید آثار هنری را می‌دهد/ علی‌اصغر شعردوست از اقتصاد هنر می‌گوید

قانون به مسئولان اجازه خرید آثار هنری را می‌دهد/ علی‌اصغر شعردوست از اقتصاد هنر می‌گوید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عقیده دارد خرید آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی یک وظیفه‌ی بزرگ ملی در قبال فرهنگ و هنر است.

ایران‌آرت: علی‌اصغر شعردوست در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه فروش آثار نقاشی تبریز، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی نیز باید در کنار مردم آثار هنری را خریداری کنند، خاطرنشان کرد: در سال ۸۱ زمانی که بنده نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بودم، موجبات تصویب قانونی مبنی بر خرید آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی را فراهم کردیم و طبق آن دستگاه‌های دولتی می‌توانستند تا یک درصد از بودجه‌ی عمرانی دستگاه خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند؛ اما پس از کش و قوس‌های فراوان اکنون این میزان به یک دهم درصد از کل بودجه‌های دستگاه‌ها، تقلیل یافته است؛ بر این اساس و طبق قانون، دستگاه‌ها می‌توانند برای زیبایی ساختمان اداره نسبت به خرید آثار اورجینال هنری اقدام کنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در اولین اکسپویی که در تهران برگزار شد، وزیر مسکن به مبلغ پنج و نیم میلیارد آثاری هنری را خریداری کرد از ورودی وزارت مسکن و شهرسازی تا اتاق وزیر با تابلوهای نقاشی و نقاشی خط اصل تزئین شد؛ اکنون ارزش‌ این مجموعه تابلوها بسیار بالا رفته و در کنار زیبایی، ارزش افزوده‌ی بالایی نیز با خود دارد.
 
به گزارش ایسنا، او با تاکید بر اینکه با خرید آثار هنری توسط دستگاه‌ها یک وظیفه‌ی بزرگ ملی در قبال فرهنگ و هنر استیفا می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به دستگاه‌های دولتی اطلاع‌رسانی شده و این موضوع با مسوولان استان مطرح شود تا دستگاه‌های اجرایی از بودجه‌ی خودشان نسبت به خرید آثار هنری اقدام کنند.
 
شعردوست با تاکید بر اینکه مردم با خرید آثار هنری هنردوستی خود را نمایان کرده و از سوی دیگر نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: ما این موضوع را در سطح ملی نیز در میان مسوولان مطرح می‌کنیم و امیدواریم تجربه‌ی موفقی باشد، شهر تبریز همواره موسس، مبدع و مبتکر بوده است.
  
وی با تاکید بر اینکه باید برای اقتصاد فرهنگ و هنر چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: نمایشگاه فروش آثار نقاشی گامی در جهت اقتصاد فرهنگ و هنر بوده که هم مردم در این راستا پیشگام هستند و هم قانون این اجازه را به مسئولان برای خرید آثار هنری می‌دهد.

علی‌اصغر شعردوست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین