کد خبر: 10157 A

ای وای حالا چی بپوشم به روایت تئاتر!/ مدبازها در یک نمایش مراقب ماموت‌ها شدند

ای وای حالا چی بپوشم به روایت تئاتر!/ مدبازها در یک نمایش مراقب ماموت‌ها شدند

خانمی قصد دارد به مهمانی برود اما نمی داند چه چیزی باید بپوشد...

ایران‌آرت: نمایش "مراقب ماموت‌ها باشید" با موضوع مد و لباس ایران در تماشاخانه دا به صحنه رفت.

پرفورمنس موزیکال بلک لایت "مراقب ماموتها باشید" با موضوع مد و لباس ایران با حمایت موسسه مد و لباس رادین در تماشاخانه دا به صحنه رفت. 

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانمی قصد دارد به مهمانی برود اما نمی داند چه چیزی باید بپوشد. در همین حین رفت و آمد آدم‌های متفاوت شروع می‌شود و هر لحظه استرس خانم را بیشتر می کند...

پیروز میرزایی نویسنده و کارگردان این اثر در خصوص ایده این نمایشنامه گفت:  ایده "چی بپوشم" از زمان آشنایی من با مجله صنعت مد ولباس شکل گرفت. بعد از تحقیق و پژوهش در مورد پوشش‌های مختلف با دنیای بزرگ صنعت مد و لباس آشنا شدم و بیشتر شیفته این که الیاف، رنگ و برش های مختلف چه دنیای عجیبی درخود گنجانده‌اند، شدم.

میرزایی افزود: ما اقوام مختلف را در ابتدا با ظاهرشان تشخیص می دهیم. این ظاهر مشخصه آنهاست و برای آن تعریفی جمعی دارد. آیا دنیای مدرن خواسته است که برای پوششمان تعریفی نداشته باشیم؟ خیر، قطعا اشتباه است. ما دراین دنیای مدرنیته به شعور پوشش باید برسیم که تعریفمان از آنچه می پوشیم چیست.

به گزارش مد و پوشاک، این کارگردان ادامه داد: نمایش مراقب ماموت ها باشید، یکی از سه گانه چی بپوشم است که هدف آن بیان این است که ما هرچه هم بپوشیم خرده‌ای نیست، اما آگاهی و درک نوع انتخاب را باید پیداکنیم. ما در کدامیک از انتخاب‌هایمان این تعریف را لحاظ می کنیم؟ شعور انتخاب، تنها مشخصه انسانیت است.

این نمایش تا تاریخ 23 شهریور ماه در تماشاخانه "دا" اجرا می‌شود.







 

 

مراقب ماموتها باش پیروز میرزایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین