کد خبر: 10103 A

تنها اثر معمار نامدار آمریکا بازسازی شد

تنها اثر معمار نامدار آمریکا بازسازی شد

"موزه هنر دنور" برای آغاز پروژه نوسازی آماده می‌شود.

ایران آرت: "موزه هنر دنور" برای آغاز پروژه نوسازی آماده می‌شود. این بنا از آثار مهم "جیو پونتی" معمار مطرح مدرنیست و تنها اثر او در آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

طی این عملیات نوسازی گسترده و حساس تمامی فضاهای این بنا استحکام بخشی و ترمیم خواهد شد.  "فردریک ژان مایر" مدیر این پروژه معتقد است؛ " نوسازی این بنای مهم، با در نظر گرفتن زیرساخت‌های ضروری برای رسیدن به استانداردهای قرن بیست و یکم در مراقبت و ارائه  آثار هنری پیش خواهد رفت و بر گسترش نقش آفرینی این بنای نمادین متمرکز است."

denver-art-museum-gio-ponti-north-building-renovation-underway-designboom-09

"موزه هنر دنور"در سال 1971 در شهر "دنور"  مرکز ایالت کلرادو به بهره برداری رسیده است.

تیم ناظر این پروژه  امیدوارند مراحل بازسازی موزه تا قبل از 50 سالگی ساختمان در سال 2021 به اتمام برسد.

جیو پونتی(Gio Ponti ) از مهم‌ترین و با نفوذترین معماران اواسط قرن 20 در زمینه‌های مختلف معماری، طراحی صنعتی، هنر، و حتی چاپ مقالات پژوهشی فعالیت داشته است. او 18 نوامبر 1891 در میلان متولد و در 16 سپتامبر 1979 چشم از جهان فروبست.

بناهایی از جمله" خانه ای در میلان" (1925)، "ویلای بوهه "  در پاریس (1926)  از دیگر آثار این معمار مدرنیست است.

denver-art-museum-gio-ponti-north-building-renovation-underway-designboom-01

تنها اثر این طراح در ایران هم   "ویلای نمازی" در نیاوران تهران است که پونتی در سال 1339 شمسی (1960 میلادی) آن را طراحی و اجرا کرد. این ویلا که با توجه به سبک فرمال و زیبای خود از جالب توجه ترین بناهای تهران به شمار که جیو پونتی نشانه و امضای  سبک لوکوربوزیه  را به آن تزریق کرده و تأثیرپذیری‌اش از این سبک را به نمایش گذاشته است. پونتی پیش از این و در دهه 20 میلادی هم تحت تأثیر جنبش هنری ایتالیایی، نئو کلاسیک قرار گرفته بود.

 

جیو پونتی موزه هنر دنور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین