کد خبر: 10036 A

هنر موسیقی، هنرهای تجسمی یا هنر اجتماع!/ مرد سوزان به سبک آمریکایی‌ها+عکس

هنر موسیقی، هنرهای تجسمی یا هنر اجتماع!/ مرد سوزان به سبک آمریکایی‌ها+عکس

آتلانتیک در گزارشی تصویری لحظاتی از "برنینگ من" امسال در آمریکا را نمایش داده است.

 

ایران آرت: آتلانتیک در گزارشی تصویری لحظاتی از جشنواره برنینگ من در آمریکا را نمایش داده است.

برنینگ من یا مرد سوزان اشاره به جشنواره سالانه‌ای دارد که به مدت یک هفته در بیابان موسوم به "بلک راک" در ایالت نوادای آمریکا برگزار می‌شود.

این جشنواره از نخستین دوشنبه ماه سپتامبر آغاز می‌شود و در روز کارگر خاتمه می‌یابد. نام‌گذاری این جشن به نام "مرد سوزان" به این خاطر است که بنا به رسم، هر بار اختتامیه این جشنواره با سوزاندن یک مرد حصیری بزرگ یا سازه‌های مشابه با آن در شامگاه شنبه همراه است. مرد حصیری تندیسی بود که پیروان دروئیدی کلتی آن را به عنوان نماد باروری می‌دانستند.

جشنواره مرد سوزان زمانی آغاز شد که لری هاروی در سال ۱۹۸۶ با چند دوست خود در سان‌فرانسیسکو یک آدمک چوبی ۲.۷ متری و یک سگ چوبی کوچک‌تر را آتش زد. او این اقدام خود را "یک اقدام خودجوش برای ابراز احساس شخصی" توصیف کرد. بعدها شمار شرکت‌کنندگان در برنامه‌های سالانه این گروه چندان افزایش یافت که محل برگزاری آن را به بیابان نوادا منتقل کردند.

محلی که جشنواره برنینگ من در آن برگزار می‌شود با نام "شهر صخره سیاه" (بلک راک سیتی) معروف است که چندین خیابان دارد و هر خیابان به موضوع خاصی اختصاص یافته است.

تمرکز برنینگ من بر موضوع یا رویداد خاصی هم‌چون موسیقی یا هنر نیست بلکه به گفته شرکت‌کنندگان هدف آن تشکیل جامعه کوچک و موقتی است که در آن همه‌کس بدون در نظر گرفتن نژاد یا اصلیت، رفتار و گفتار دلخواه خود را ابراز و بیان می‌کند.

در زیر گزارش تصویری از این رویداد می‌بینید به روایت آتلانتیک:

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

برنینگ من مرد سوزان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین