کد خبر: 42805 A

رهایی بازیگر دختری با کفشهای کتانی از ۱۸ ماه زندان

رهایی بازیگر دختری با کفشهای کتانی از ۱۸ ماه زندان

ایران آرت: پگاه آهنگرانی، بازیگر سینمای ایران که با نقش آفرینی در فیلم دختری با کفش های کتانی ،چهره شد، شهریور امسال به گفته دادستان عمومی و انقلاب تهران به دلایل امنیتی ممنوع‌الخروج شده بود، در آستانه میلاد پیامبر اسلام (ص) عفو شد.

​به گزارش ایران‌آرت، پگاه آهنگرانی تابستان امسال در گفتگو با ایسنا گفته بود: ممنوع‌الخروج شدنم به دلیل پرونده‌ای است که بعد از حوادث انتخابات سال 88 در قوه قضاییه داشته‌ام که به موجب آن به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شده بودم و به نظر می‌رسد با تغییرات اخیر در قوه قضاییه اکنون حکم در پروسه اجرا قرار گرفته است.

​با این وجود خبرگزاری فارس صبح دوشنبه 4 آذر از عفو پگاه آهنگرانی و بیش از 3500 محکوم دیگر خبر داد و نوشت: در آستانه 17 ربیع الاول و همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری لیستی بیش از 3552 نفر از محکومان را به جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد.

در این مرحله از عفو محکومان نسبت به ادوار گذشته تفاوت‌هایی داشت از جمله اینکه عدد محکومانی که مورد عفو قرار گرفتند، رشد فزاینده‌ای داشت و هم اینکه در این لیست، جمعی از محکومان امنیتی در حوزه دانشجویی، اصحاب فرهنگ و رسانه و برخی از محکومان امنیتی دیگر دیده می‌شود.

در این لیست اسامی 6نفر از محکومان امنیتی وجود دارد که عفو اخیر شامل حالشان شده است.

براساس اطلاعات بدست آمده؛ پگاه آهنگرانی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، کیومرث مرزبان، حسین جنتی و حسین قدیانی جزء لیست عفو‌های اخیر درخواست شده از سوی آیت‌الله رئیسی هستند.

یکی دو روز پیش نیز، دو تن از محکومان امنیتی که اسمشان در لیست عفو شدگان قرار داشت به نام‌های عثمان مصطفی پور و محمد نظری از زندان آزاد شدند.

 

 

زنان زیباروی ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین