کد خبر: 38909 A

گلایه‌های مدل مشهور از صنعت مد/ من را ساخت و خراب کرد!

گلایه‌های مدل مشهور از صنعت مد/ من را ساخت و خراب کرد!

سوپرمدل مشهور آمریکایی می‌گوید: صنعت مد از خیلی جهات من را از پایین تا بالا ساخت و بعد خراب کرد و بعد من خودم آن را دوباره ساختم.

ایران آرت: کیت آپتون یکی از مشهورترین سوپرمدل‌های جهان است که سال گذشته از طرف مجله Maxim به عنوان جذاب‌ترین زن سال 2018 انتخاب شد. او همچنین در نظرسنجی که مجله "هالیوود بوز"هر ساله با عنوان "زیباترین زنان دنیا" انجام می‌دهد در سال 2014 رتبه دهم را با بدست آورد و 700 هزار رای را به خود اختصاص داد. شباهت چهره او به مریلین مونرو نیز همیشه مورد توجه بوده است. 

به گزارش ایران‌آرت، این مدل آمریکایی علیرغم این‌که همیشه در زمینه مد موفق بوده است اما هیچ گاه نتوانسته نگاه انتقادآمیز خود به حرفه‌اش را پنهان کند. او سال گذشته به کمپین مبارزه علیه آزارهای جنسی پیوست و با افشاگری علیه پل مارسیانو، بنیانگذار برند "گس" موجب استعفای این چهره مشهور شد. او به تازگی نیز از این‌که در بدو ورودش به حرفه مدلینگ به فیزیک او ایراد می‌گرفتند انتقاد کرده است.  

به نقل از ایندیپندنت، او در گفتگو با وبسایت هلث درباره دوره آغازین فعالیت حرفه‌اش گفت: "وقتی من شروع به مدلینگ کردم، دوران متفاوتی بود. بعضی‌ها فکر می‌کردند من زیادی بدن کمر باریکی دارم. اکنون بسیاری آن را فراموش کرده‌اند، که این باعث خوشحالی من است. چون نشان می‌دهد که چقدر این صنعت تغییر کرده‌ است".

او در ادامه گفت: "به نظرم از خیلی جهات این صنعت من را از پایین تا بالا ساخت و بعد خراب کرد - و بعد از آن من خودم را دوباره ساختم".

آپتون همچنین یادآور می‌شود که در صنعت مد چقدر مردم به سایز لباس او حساسیت نشان می‌دادند. این مدل می‌گوید: "وقتی من شروع به کار مدلینگ کردم، تنها چیزی که مهم بود سایز بود. تنها چیزی که اهمیت داشت این بود که چه چیزی اندازه‌ات می‌شود. مثلا می‌گفتند ای وای! این لباس اندازه‌ات نمی‌شود. و بعد تو را خجالت زده می‌کردند".

ashley-graham-justin-ervin-join-kate-upton-at-michael-kors-event-03

به گفته این مدل چنین نظراتی بود که باعث می‌شدند او احساس عدم امنیت کند. آپتون در ادامه می‌گوید "به این دلیل بود که بیشتر طول کشید تا بتوانم به جایگاهی سالم‌تر برسم. و به همین خاطر است که برایم مهم است این نگرش متفاوت را ترویج دهم. من نمی‌خواهم کسی در آن فضای منفی قرار بگیرد که به خودش بگوید "ای وای! این لباس سایز دو اندازه من نمی‌شود." می‌دانی چیست؟ اصلا چه اهمیتی دارد؟ برو یک لباس دیگر بخر."

روز پنجشنبه آپتون یک کمپین در رسانه‌های اجتماعی با عنوان با قدرت به اشتراک بگذار (ShareStrong#) به راه انداخت که هدفش توانبخشی به دیگران و به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات مثبت است.

این مدل این کمپین را در توییتر و اینستاگرام معرفی کرده: "من می‌خواهم بحث را باز کنم و به همه مردم جایی برای صحبت کردن بدهم تا بتوانند درباره چالش‌هایی که به آنها روبرو بودند و قدرت‌هایشان حرف بزنند".

 

مدل مانکن سوپرمدل کیت آپتون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین