کد خبر: 8296 A

کورش اسدی با گاز به زندگی‌اش خاتمه داد!/همسر آقای نویسنده خبر داد/ رمزگشایی از کدی که امیرحسین چهلتن بیست روز پیش داد

کورش اسدی با گاز به زندگی‌اش خاتمه داد!/همسر آقای نویسنده خبر داد/ رمزگشایی از کدی که امیرحسین چهلتن بیست روز پیش داد

دیشب که چهارمحالیان این خبر را داد می‌شد حرف‌های چهلتن را این بار طور دیگری بازخوانی کرد.

ایران‌آرت: شب گذشته که آتفه چهارمحالیان، شاعر و همسر زنده‌یاد کورش اسدی در گفت‌وگویی کوتاه با بی‌بی‌سی فارسی، دلیل مرگ همسر قصه‌نویسش را خودکشی اعلام کرد، به بیست روز پیش بازگشتیم و خبر بزرگداشت اسدی را که در ایران‌آرت منتشر کرده بودیم، مرور کردیم. امیرحسین چهلتن، در آن مراسم از شباهت مرگ نویسندگان ایرانی یاد کرده و گفته بود: «نویسنده‌ به هر طرف نگاه می‌کند بن بست است و گویی در یک بیابان تاریک و بی‌مرز رها شده است. از این دست مرگ‌ها زیاد دیده‌ایم، از عشقی و فرخی و عارف تا هدایت و نیما و ساعدی و مختاری. ممکن است بگویید که این مرگ ها با هم متفاوت‌اند، ولی اراده‌ پشت این مرگ‌ها یکی است. نقطه مشترک این مرگ‌ها شکل زندگی این نویسندگان است و اصولشان که آنها را به هم شبیه می‌کند».

آتفه چهارمحالیان

دیشب که چهارمحالیان این خبر را داد می‌شد حرف‌های چهلتن را این بار طور دیگری بازخوانی کرد. او آن روز کدی را داد که شب گذشته از آن رونمایی شد.

چهارمحالیان در گفت‌گو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی، در حالی ماجرای خودکشی اسدی با گاز را تایید کرد که شائبه هر گونه دلیل سیاسی را مردود می‌دانست. 

کوروش اسدی

بنا بر این گزارش، کورش اسدی در نامه کوتاهی که از خود باقی گذاشته، خودکشی خود را به دلیل خستگی روحی و نداشتن توان برای ادامه دادن عنوان کرده است. اسدی تمایل نداشت مادرش از نحوه مرگ او آگاه شود، با این حال دلیل عمده اعلام نشدن علت مرگ او این بود که نزدیکان اسدی باید تا اعلام رسمی نتایج ماجرا صبر می کرده‌اند.

 

 

کورش اسدی امیرحسین چهلتن آتفه چهارمحالیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین