کد خبر: 9683 A

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایلایت» گفت: این فیلم پیرو سایر فیلم‌های اصغر نعیمی مضمونی عاشقانه دارد، و با وجود رگه‌های اجتماعی بسیار قوی که دارد، تبدیل به یک مینیمال عاشقانه شده است.

ایران آرت: ساسان سالور «تهیه کننده» فیلم سینمایی «هایلایت» ، درباره این فیلم که کارگردانی آن را اصغر نعیمی بر عهده دارد، اظهار کرد: اصغر نعیمی فیلمنامه ای با عنوان «برخورد کوتاه» داشت که دارای ایده ابتدایی خوبی بود که در نهایت آن را با عنوان جدید «هایلایت» به مرحله تولید رساندیم.

این تهیه‌کننده سینما افزود: باید به این نکته اشاره کنم که متأسفانه در حال حاضر سوژه‌های سینما تکراری شده است، سکانس‌هایی در فیلم‌ها می‌بینید که با دیدن آن مخاطب می‌تواند مصداق عینی آن در فیلم‌های شاخص دیگری بیابد به همین دلیل بسیاری از فیلم‌ها شبیه به کارهای اصغر فرهادی شده است. باید بگویم که در حال حاضر در سینما و فیلم‌های‌مان شاهد سوژه‌های تازه و عجیب و غریب نیستیم.

وی ادامه داد: ما یک فیلم آپارتمانی نساختیم بلکه این فیلم سینمایی بسیار پُرلوکیشن است. متأسفانه فیلم‌های آپارتمانی برای سینمای ما تبدیل به یک سَم شده است. تا به این لحظه به صورت میانگین هر 6 ساعت یک لوکیشن عوض کرده‌ایم که به نظرم این در سینما یک رکورد محسوب می‌شود.

سالور خاطرنشان کرد: ما برای انتخاب لوکیش‌ها حساسیت بسیار زیادی به خرج دادیم. نزدیک به 70 درصد کار ما قرار بود در یک بیمارستان باشد که ما برای همین بخش از 3 بیمارستان استفاده کردیم؛ چرا که بخش‌هایی که در نظرمان بود، کیفیت لازم را در یک بیمارستان نداشت به همین دلیل از 3 بیمارستان برای فیلمبرداری استفاده کردیم، این را گفتم تا بدانید ما با چه وسواسی کار را پیش می‌بریم، چرا که در شرایط کنونی در سینمای ما بسیاری از گروه ها با همین یک بیمارستان کار را پیش می‌برند و زحمت تعویض لوکیشن به خود نمی‌دهند.

وی افزود: به این نکته توجه داشته باشید که متأسفانه اکران در سینمای ما تبدیل به یک مافیا شده است و چند نفر خاص سرنوشت فیلم‌ها را مشخص می‌کنند که همان چند نفر بهترین سینماها را در اختیار می‌گیرند.

این تهیه کننده درباره مشکلات موجود به فارس گفت: بنده تجربه درگیری در زمان اکران فیلم سینمایی «تمشک» را با پخش‌کننده‌ها داشتم، در آنجا متوجه شدم که برخی هستند که به شما اجازه نفس کشیدن هم نمی‌دهند، ای کاش در زمان پخش و اکران فیلم برای همه آثار یک تعادلی وجود داشت؛ امیدوارم که روزی برسد که یک مکانیزم و قانون مدون و مشخصی حاکم شود که به داد فیلم‌هایی برسد که به مافیا ارتباطی ندارند.

وی افزود: گاهی اعلام می‌کنند که زمان نداریم، سالن نداریم و یا مثلاً فلان فیلم محتوای مناسبی ندارد، اما این قواعد برای برخی از فیلم‌ها رعایت نمی‌شود و می‌بینیم فیلم‌هایی که شرایط خوبی از جهات مختلف برای اکران ندارند از اکران و پخش خوبی برخوردار می‌شوند. به نظرم تنها راه برای مقابله با مافیایی که بحث اکران را پیش می‌برد، این است که یک قانون مشخص و مدونی تعیین و تصویب شود.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: گاهی شوراهایی در بحث اکران فیلم تشکیل می‌شود که افراد حاضر در شورا که قرار است برای اکران و پخش فیلم‌های سینمایی تصمیم بگیرند خودشان دارای فیلم هستند و نمایندگی یک فیلم را بر عهده گرفته‌اند که می‌بینیم همان فیلم‌ها به راحتی و بدون هیچ نوع دغدغه و مشکلی به اکران می‌رسند. من هم با صدای بلند اعلام می‌کنم اگر قانون مدون و مشخصی وجود نداشته باشد، من هم در آن شوراها قرار بگیرم فیلم خودم را اکران می‌کنم.

سالور در پایان گفت: مثلا فردی را می‌بینیم که هم تهیه‌کننده است هم پخش‌کننده و هم سینمادار، به همین راحتی افرادی از این دست که تعدادشان محدود است جریان فرهنگی سینما و تولید و اکران را تعیین و مشخص می‌کنند. واقعاً برای فیلم سینمایی «تمشک»‌ این تجربه تلخ را داشتم، این فیلم اولین فیلم بنده بود که به عنوان تهیه‌کننده آن را در سطح وسیع و با سرگروه اکران کرده بودم، فیلم‌های قبلی‌ام نیز هر کدام به نوعی از اکران جا ماندند.

ساسان سالور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین