کد خبر: 6339 A

تاثیرات آقای جادوگر و اکرم در فصل دوم شهرزاد

تاثیرات آقای جادوگر و اکرم در فصل دوم شهرزاد

آن ها فکر می کنند از این جا به بعد همه کاره ی دم و دستگاه بزرگ آقا هستند اما اکرم تبدیل به سنگ بزرگی سر راهشان می شود.

ایران‌آرت: وقتی فصل اول گل کرد و شهرزاد سر زبان ها افتاد، سرنوشت کاراکتر ها برای مردم مهم شد، شایعه ها درباره سرنوشت آدم های اصلی قصه زیاد شد و دهان به دهان گشت و برخی رسانه ها هم شروع کردند به نشر این شایعه ها درباره مرگ بزرگ آقا بود که بعد ها معلوم شد درست بوده و دیگری درباره ی عقبه ی شخصیت قباد شایعه شده بود پسر حشمت است که البته این هم با اغماض درست درآمد. ابوالفضل پور عرب که بازیگر نقش حشمت بود، از یک جایی با فتحی به مشکل خورد و او هم مجبور به حذف کاراکترش شد و نصرت با بازی پرویز فلاحی پور جایگزین او شد. در انتهای فصل اول هم معلوم شد که قباد پسر نصرت است؛ یعنی اگر کاراکتر حشمت حذف نمی شد، قرار بر همین بود که در آخر مشخص شود که قباد پسر کارگزار و دست راست بزرگ آقاست که با توجه به اتفاقاتی که افتاد، حشمت جایش را به نصرت داد و بقیه ماجرا. همه ی این ها را گفتیم که به این جا برسیم که فتحی بعد از لو رفتن این ماجراهای کلیدی فصل اول خیلی محتاط شد و از همان ابتدای تولید، همه چیز را خیلی سفت و سخت گرفت تا فصل دوم از گزند این آسیب در امان بماند. بخاطر همین هم در قرارداد همه عوامل سریال بند سفت و سختی گنحانده شد که حق ندارند هیچ حرفی درباره سریال بزنند. ضمن اینکه در گروه هم فقط بازیگران نقش های اصلی در جریان کلیت داستان و کاراکترهایشان هستند و سر صحنه هم همه چیز تا حد زیادی سکرت است اما ما اطلاعات مختصری به دست آورده ایم.

راز مگو فاش می شود

آخرین قسمت که خاطرتان هست، نصرت، تیر خلاص را به بزرگ آقا می زند و ماجرای خودش و قباد را می گوید، اینکه قباد پسرش است و...، همه اینها را اکرم مستخدم شیرین که پشت در فال گوش ایستاده، می شنود و همین کار دست قباد و نصرت می دهد. آن ها فکر می کنند از این جا به بعد همه کاره ی دم و دستگاه بزرگ آقا هستند و هر طور که بخواهند اسبشان را می تازند اما اکرم تبدیل به سنگ بزرگی سر راهشان می شود. او برای اینکه راز پنهان قباد و نصرت را برملا نکند، شروع به باجگیری از آن ها می کند.

مسافری از کرمان

باز هم جهت یادآوری، بزرگ آقا یک خواهری در کرمان داشت که شیرین را زمانی که قباد با شهرزاد ازدواج کرد، آنجا فرستاد تا از ماجرا دور باشد ؛ خواهری که هیچ وقت او را در فصل اول ندیدیم اما با توجه به اطلاعاتی که داده می شد، معلوم بود که بزرگ آقا با همه دبدبه و کبکبه اش روی او خیلی حساب می کند و حتی یک جورهایی از این خواهر غایب، حرف شنوی دارد. از کدهایی که داده می شد، معلوم بود که عمه بلقیس، زن باصلابتی است که بزرگ آقا این قدر قبولش دارد. حالا و در فصل دوم از این عمه خانم رونمایی می شود، عمه ای که اتفاقا اکرم را هم خوب می شناسد، چون شیرین با اکرم به کرمان سفر کرد و سه ماه پیش او ماند.

تاثیر آقای جادوگر

یک یادآوری دیگر، قطعا یادتان هست که اکرم در فصل اول شیرین را چیز خور کرده بود و به خاطر داروهایی که می خورد، توهم می زد؛ یعنی بستر برای این که شیرین اوضاع و احوال روحی نامناسبی داشته باشد، مهیا بود. در فصل دوم او بعد از مرگ بزرگ آقا کلا قاتی می کند و یک جورهایی مجنون و دیوانه می شود و همین شرایط را برای به قدرت رسیدن کامل قباد مهیا می کند. در واقع قباد از فرصت پیش آمده سود برده و اداره ی امور را در دست می گیرد و شروع می کند به یکه تازی.

سقوط و ادامه داستان

چند وقت پیش، اولین کلیپ فصل دوم شهرزاد با نام" فندک تب دار" منتشر شد، در نماهایی که برای این کلیپ استفاده شده بود، دیدید که قباد با شهرزاد دیالوگی دارد با این مضمون که فرهاد را ول کند و برگردد. او همین جا تاکید می کند که الان همه چیز از قدرت و ثروت بزرگ آقا را در اختیار دارد و می تواند زندگی بی دردسری داشته باشد. او حتی وعده می دهد با توجه به اینکه دیگر از بزرگ آقا خبری نیست ، می تواند شیرین را هم بپیچاند . قباد در حالی این وعده ها را به شهرزاد می دهد و خودش را همه کاره دم و دستگاه دیوان سالار می پندارد که عمه بلقیس در کرمان از یکه تازی او با خبر شده، برای همین شال و کلاه می کند و بار و بندیل را می بندد و روانه تهران می شود تا قباد را سرجایش بنشاند . 

اکرم

سیاه سیاه؟

اگر اکرم را نزدیک عمه بلقیس دیدید اصلا تعجب نکنید. او همیشه خودش را به مرکز قدرت نزدیک می کند که باج بگیرد. کاراکتر اکرم در شهرزاد 2 همانی است که از اول بود. دختر یک مرد معتاد که وضعیت مالی خوبی ندارد و می خواهد با نردبان کردن همه به جاهای بزرگ برسد. اکرم در فصل اول، سعیده خیاط شهرزاد را پله کرد تا به بزرگ آقا برسد. داخل خانه مدام خودش را به شیرین نزدیک کرد تا از طریق بدگویی از شهرزاد جایش را محکم کند. اکرم برای نزدیک شدن به شیرین این قدر در مورد شهرزاد و ندیمه ی اصلی خانه بد گفت که شیرین در یکی از همان حالت های جنونش ندیمه را به پایین هل داد و او را کشت. اکرم در همه ی قسمت های فصل اول هم نیم نگاهی به قباد داشت. تا نشان دهد که منتظر فرصت است تا به او هم نزدیک شود اما وقتی در قسمت آخر نصرت، بزرگ آقا را کشت؛ اهرم های قدرت در سریال تغییر کرد حالا پیش بینی اصلی این است که در قسمت های اول فصل دوم عمه بلقیس همه کاره می شود. پس منتظر باشید اکرم نقش همیشگی اش را ایفا کند. دختر سواستفاده گری که می خواهد همچنان کنار مرکز قدرت بماند؛ احتمالا در پروسه تغییر قدرت از دست قباد که برادرزاده ی واقعی بزرگ آقا نیست به عمه بلقیس نقش بزرگی خواهد داشت. او وقتی که نصرت به قباد ماجرای پدر و فرزندی را می گفت همه چیز را شنیده است و می تواند با این اطلاعات قباد را از هرم قدرت حذف کند.

 

سریال شهرزاد حسن فتحی ابوالفضل پورعرب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین