کد خبر: 19070 A

روزنامه کیهان به صحبتهای پرویز پرستویی درباره آوارگی برخی هنرمندان قبل از انقلاب واکنش نشان داد.

ایران آرت: روزنامه اصولگرای کیهان در شماره جدیدش به پرویز پرستویی، بازیگر سرشناس سینما حمله کرده است. 

به گزارش ایران آرت، پرویز پرستویی چند روز پیش با انتشار ویدیویی از جمیله هنرپیشه پیشکسوت ایرانی در آمریکا، نسبت به آوارگی برخی هنرمندان قبل از انقلاب درد دل کرد.

پرویز پرستویی در اینستاگرام خود چنین نوشت: "دوستان و هموطنان عزیزم این خانمی که در این فیلم می بینید خانم جمیله، هنرپیشه سینمای قبل از انقلاب و رقصنده معروف است در آمریکا. که اگر خودمان را سانسور نکنیم اکثرا، این هنرمند را بخوبی می شناسیم. و شاید الان به روی خودمان نمی آوریم . و ببینید الان در غربت به چه روز افتاده. قطعا دور بودن از وطن و غصه و... ولی یه روزی کلی برای هنرش هورا می کشیدیم."

متن کامل صحبت‌های پرستویی و ویدئوی که او از جمیله به اشتراک گذاشت را از این‌جا ببینید.

حال امروز کیهان در یادداشتی درباره پرستویی نوشته است:

پرویز پرستویی در مطلبی که اخیرا در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام خود نوشته، نسبت به آوارگی رقاصه و معروفه دوران شاه، ابراز تاسف کرده و انقلاب و مردم انقلابی ایران را به شدت ملامت نموده که چرا موجب فرار چنین رقاصه‌هایی از وطن شدند!

با توجه به روندی که مدتی است برخی از به اصطلاح سلبریتی‌ها ازجمله پرویز پرستویی در دفاع از بازیگران و رقاصه‌های شاهنشاهی در پیش گرفته‌اند، در اصل مسئله تعجبی وجود ندارد اما چند سؤال از جناب پرستویی باقی می‌ماند که امیدواریم ایشان اگر نه در ملاء عام اما در خلوت، لااقل به خودش پاسخ صادقانه‌ای بدهد:

1- شما گفته‌اید «اگر خودمان را سانسور نکنیم، اکثرا این هنرمند را به خوبی می‌شناسیم».اما مگر نه اینکه این خانم رقاصه کاباره بوده و صرفا آنها که اهل کاباره و اینگونه مکان‌های مفسده‌انگیز بودند، ایشان را رویت می‌کردند؟ به راستی چه تعداد از مردم ایران در آن زمان به کاباره می‌رفتند که به قول شما اکثرا بایستی این رقاصه را می‌شناختند؟ آن هم کاباره‌هایی که بیشتر در تهران قرار داشت و این فرد در آنها به رقاصی می‌پرداخت. قطعا شما هم به آن مکان‌های معلوم‌الحال قدم نگذاشته‌اید.

2- البته این رقاصه در تعدادی از فیلمفارسی‌های مبتذل و بعضا مستهجن هم به رقاصی پرداخته از جمله؛ «دختر ظالم بلا»، «زن وحشی وحشی»، «کج کلاه‌خان»، «خوشگل‌ترین زن عالم» و... اما به نظر شما چه تعداد از مردم ایران برای تماشای این فیلم‌ها به سینما رفتند؟ سینمایی که به دلیل ابتذال بیش از حد، سالن‌های آن را در کنار مشروب‌فروشی‌ها و بانک‌ها (به عنوان مراکز فساد اجتماعی و اقتصادی) به تعطیلی کشاندند. آیا آن‌گونه که شما گفته‌اید، چنین عناصر فاسدی در دل مردم ایران جای داشتند؟! اگر چنین بود چرا سینمای ایران پیش از آغاز نهضت اسلامی در سال 1356 به دلیل عدم استقبال مردمی، رسما ورشکسته اعلام شد؟!

3- شما گفته‌اید که «یه روزی کلی برای هنرش (منظور حرکات در واقع ناموزون همین رقاصه) هورا می‌کشیدیم»! واقعا چه کسانی برای رقاصی‌های مستهجن و عریان چنین عنصری هورا می‌کشیدند؟ به نظر می‌آید فقط همان کسانی که مشتری کاباره‌ها بوده و آخرشب‌ها به قول معروف کله‌شان از مشروبات الکلی داغ می‌شد، برای حرکات ناموزون امثال این فرد، هورا کشیده و دست می‌زدند و اسکناس‌های نامشروع خود را به پایشان می‌ریختند. واقعا شما اسم آن حرکات مبتذل و مستهجن را هنر می‌گذارید؟!

4- آیا انقلاب و مردم چنین افرادی را از کشور بیرون راندند یا خودشان فرار کردند تا بساط فساد و ابتذالشان را در جایی دیگر پهن کنند؟ مگر خودتان تعدادی از امثال همین افراد که در کشور ماندند را نام نبرده‌اید؟ آیا انقلاب و مردم، زندگی را از آنها سلب کردند؟ آنها خود نیز انتظار نداشتند مجددا پس از پیروزی انقلاب، بازهم بساط فساد و فحشایشان را پهن کنند تا اینکه امثال شما به دور از تمامی معیارهای انسانی و حتی هنری برایشان دست زدید و هورا کشیدید. آیا اگر انقلابی صورت نمی‌گرفت و همان فضای سینمای پیش از انقلاب تداوم می‌یافت، افرادی مانند شما اساسا مجالی برای ابراز وجود پیدا می‌کردند؟

5- بنابر آنچه گفته‌اید، احتمالا انقلاب و مردم باعث و بانی فرار و غربت‌نشینی امثال پرویز ثابتی و تیمسار اویسی و ازهاری و حتی خود شاه شدند! شاید اگر این مردم انقلاب نمی‌کردند، آن بنده‌های خدا نیز مملکت خود را رها نکرده و در سرزمین مادری‌شان می‌ماندند!

پرویز پرستویی روزنامه کیهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین