کد خبر: 34738 A

زیر سقف شیشه‌ای امیر حسین دلبری در گالری مژده

زیر سقف شیشه‌ای امیر حسین دلبری در گالری مژده

تازه‌ترین آثار امیرحسین دلبری در گالری مژده به‌نمایش درمی آید.

ایران آرت : عصر جمعه ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری تازه‌ترین مجسمه‌های امیرحسین دلبری، طراح و مجسمه‌ساز، در گالری مژده به‌نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه با عنوان «زیر سقف شیشه‌ای» شامل 15 مجسمه فیگوراتیو در ابعاد 60 تا 110 سانتی‌متر خواهد بود.

«سقف شیشه‌ای» اصطلاحی است که برای اولین‌بار در سال 1986 میلادی وارد ادبیات فمینیستی شد و اشاره به محدودیت‌ها و موانعی دارد که زنان برای دستیابی به جایگاه‌های مهم و بالای اجتماعی دارند. نظریه «سقف شیشه‌ای» بیان می‌کند که زنان همواره با محدودیت‌های نامرئی در جامعه سروکار دارند و نمی‌توانند آن‌طور که می‌خواهند در نردبان جایگاه‌های شغلی و اجتماعی بالاتر روند. دلبری با دست‌مایه قرار دادن این نظریه و رویکردی انتقادی به مسئله زنان در جامعه، جدیدترین مجسمه‌های خود را طراحی کرده است.

در این نمایشگاه مجسمه‌هایی به‌نمایش درمی‌آیند که مخاطب را با مسئله زنان، جایگاه آن‌ها در اجتماع و نگاه جامعه به آن‌ها روبه‌رو کرده و موضوع کلیشه‌های جنسیتی و مسائل روزمره زنان را در جامعه به‌چالش می‌کشند.

این چهاردهمین نمایشگاه انفرادی امیرحسین دلبری است و او تاکنون در شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای دیگر جهان آثار خود را به‌صورت گروهی و انفرادی ارائه داده است. تهران، مشهد، تورنتو، ونکوور، پاریس، لندن و دهلی‌نو از جمله شهرهایی‌اند که میزبان آثار دلبری 37ساله بوده‌اند. پیش از این در گالری‌های ثالث، روژ، رها، نیکلاس فلامل پاریس، گالری 66 تهران، گالری تابستان، گالری پاییز و ... آثار امیرحسین دلبری به‌نمایش درآمده است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «زیر سقف شیشه‌ای» روز جمعه 6 اردیبهشت از ساعت 16:00 تا 20:00 در گالری مژده واقع در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، شماره 27 برگزار خواهد شد. گفتنی است این نمایشگاه تا 13 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای عادی، به‌غیر از شنبه، از ساعت 12 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

گالری مژده امیر حسین دلبری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین