کد خبر: 25167 A

ویدئو آرت هنرمندان ایران در بی‌ینال گئوم گانگ / وزش «باد» در کره جنوبی

ویدئو آرت هنرمندان ایران در بی‌ینال گئوم گانگ / وزش «باد» در کره جنوبی

بی‌ینال محیط زیستی هنر در کره جنوبی امسال با موضوع باد و با حضور چهار هنرمندان ایرانی برگزار می‌شود.

ایران آرت: نمایشگاه هنر دوسالانه گئوم گانگ Geumgang Nature Art Biennale نمایشگاهی است زیست محیطی که هر دو سال یک بار در شهر گوانگجوی کره جنوبی برگزارمی شود. موضوع قسمت نمایشگاه ویدئو آرت هشتمین دوره از این دوسالانه که از سوی انجمن هنرمندان طبیعت کره جنوبی (yatoo) برگزار می شود، "باد" است.

در بیانه ی نمایشگاه آمده است: «باد به عنوان یکی از عناصر اصلی تأثیرگذار بر طبیعت، همواره مورد توجه هنرمندان بوده است. از طرفی می توان بر جنبه ی نمادین آن هم اشاره کرد که در هر فرهنگ نمود بیانی خود را دارد.»

پس از داوری، آثاری از هنرمندان ویدئوآرتیست از ٢٢ کشور در سراسر دنیا برای این نمایشگاه انتخاب شده است که در میان این کشورها، نام ایران نیز با آثاری از چهار هنرمند ویدئوآرتیست به چشم می خورد.

رسول معرک نژاد، متواد 1347 – اصفهان، فوق لیسانس نقاشی و مدرس هنر؛ که در حیطه ی ویدئوآرت از سال 1373 تاکنون فعال است و آثارش در بیش از 28 کشور به نمایش درآمده اند. تم آثار او بیشتر بر اسطوره استوار است. اثر فعلی او در نمایشگاه کره جنوبی ویدئوانیمیشن می باشد که بر تسلسل زندگی اشاره می کند.

;vi3

ستاره حسینی، متولد ١٣٥٨ - تهران ، فوق لیسانس تصویرسازی ، نقاش و ویدئو آرتیست و مدرس رشته ی تصویرسازی در دانشگاه سوره که آثار او تا کنون در نمایشگاه های انفرادی و بیش از ٣٠ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی به نمایش درآمده است. وی اخیرا نمایشگاهی از هنر معاصر و به صورت علمی-پژوهشی و زیست محیطی کیوریت و در گالری ویستا ارائه داد که از هنرمندانی با دغدغه زیست محیطی دعوت به عمل آورده بود.

وی در سال ١٣٩٤ جزو ٩ نفر منتخبین سومین جشنواره ی ویدئو آرتیست بوده است. نام اثر او در این نمایشگاه "گذر" است که در آن حباب هایی معلق در هوا را می بینیم که گذر و تلاقی در زندگی را نشان می دهند.

عاطفه خاص متولد 1364 - تهران ، فوق لیسانس پژوهش هنر است. وی از سال 1384 به عضویت گروه هنری 5 باز در آمد. حوزه تخصصی وی در این سالها هنر محیطی بوده و در بیش از سی نمایشگاه و جشنواره هنر محیطی در داخل و خارج ایران شرکت داشته است. همچنین وی دبیر هنری چندین جشنواره هنر محیطی بوده و ورک شاپ ها و سخنرانی هایی را نیز در رابطه با هنر محیطی برگزار کرده است. اثر او در این نمایشگاه در مورد حرکت باد هست ، جایی که باد قابل رویت نیست اما با رقص دودی سفید رنگ به نمایش در می اید. او در این باره می گوید : من با این دود سفید رقصیدم به مانند حرکت قلمو بر روی بوم در لحظه خلق تصویر.

;vi1

مینوش زمردی نیا هنرمند اجرا، ویدیو و عکاس ایرانی مقیم آمریکاست . او داری دو فوق لیسانس ارتباط تصویری و هنرهای جدید از ایران و همچنین از انیستیتو هنر سانفرانسیسکو است. وی از سال ۱۳۹۲عضو هیئت مدیره انجمن زنان هنرمند محیطی آمریکا در کالیفرنیا می باشد. او با عکاسی کار هنری خود را آغاز کرده و اکنون از رسانه های جدید و ویدیو در آثارش استفاده می کند. وی همچنین تدریس در دانشکده های کشورهای مختلف را تجربه کرده است و در نمایشگاهها و جشنواره های متعدد داخلی و خارجی حضور داشته است.

این رویداد که از ۲۹ مرداد ماه آغاز شده است تا ۲۴ مهر در کره جنوبی با شرکت ۸۱ هنرمند در قالب ۷۵ تیم از ۲۲ کشور برگزار می‌شود.

 

گالری ویستا ستاره حسینی دوسالانه گئوم گانگ رسول معرک نژاد عاطفه خاص
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین