کد خبر: 1463 A

استقبال مازندرانی ها از نمایشگاه نقاشی و مجسمه "میثمه پرآور" سبب شد تا گالری "مولاییان" بابل این نمایشگاه را پنج روز تمدید کند.

ایران آرت : در این نمایشگاه  ۴۳ تابلوی نقاشی در ابعادی متنوع و مجسمه های سفالی که همگی با رویکردی سوررئال خلق شده اند به تماشای عموم گذاشته شده است.

در اولین نگاه به این نمایشگاه، هم از لحاظ چیدمان و هم ارتباط بصری میان آثار،  بوم های نقاشی و مجسمه ها،  با  دو گانه  جاذبه و دافعه مواجه می شویم. 

دافعه ای که سر منشا آن نوعی سردرگمی ست که می تواند زاییده  تضادی هنری باشد و جاذبه ای که از تعلیق حواس لامسه و دیداری در فضا متولد می شود.

اما با اندکی تامل هر دو وجه حسی برای مخاطب لذت بخش جلوه می کند. و این هنگامی ست که درمی یابیم هنرمند از طریق کشفی هنری در پی شهودی خیالیست.

آنچنان که هنرمند در بیان این فضا شرح می دهد:

"انحنای سکوت خیالم آنجاست که تردیدها شکل می گیرد؛ بماند یا دور شود؟؟ ... بی شک برای رسیدن به آنچه باور من است از لابلای سکوتم عبور خواهم کرد."

مجسمه های سفالی این نمایشگاه که نشان از علاقه و تاثیر آثار مجسمه ساز مشهور "هنری مور" را دارد با بداهه پردازی و استفاده از ناخودآگاه هنرمند در کار با گل شکل گرفته است. و در آثار نقاشی  بازتاب این فرم های لمیده و پیچان را قالبا با منحنی های آبی در فضایی زرد رنگ مشاهده می کنیم که نشانی از جست و جوی فضای امن آرامش و تا اندازه ای معنویت را دارد.

اما وقتی در همین گذاره ی "بازتاب" جست و جویمان را پی می گیریم به نقطه ی عطف و شاید علت موفقیت "انحنای سکوت خیال" نزدیک می شویم. بازتابی آینه وار از دنیای خیالی هنرمند در نقاشی ها و تجسم عینی آن در مجسمه های سفالی اش.

نمایشگاه "میثمه پرآور" تا ۲۱ بهمن در نگارخانه ی مولاییان دایر است.

 

میثمه پرآور گالری مولاییان
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین