کد خبر: 30267 A

با وجود گلایه تئاتری‌ها نسبت به محدودیت‌ها از جمله بودجه، حمله تندروها ادامه دارد

ببینید: فیلمی که بسیج می‌گوید رقص باران کوثری و آزاده صمدی است

ایران‌آرت: در حالی که بحث بر سر بودجه فرهنگ و هنر و گلایه ها در رابطه با آن داغ است و چنان که در ایران‌آرت هم به نقل از اعتماد خواندید، مهرداد رایانی مخصوص از فعالان هنرهای نمایشی در پاسخ به اعتراضات تندروها علیه برخی نمایش ها گفته «همین که تئاتری ها تحصن نمی کنند خیلی نجیب اند»، اما همچنان حملات تندروها به تئاتر ادامه دارد.

به گزارش ایران آرت، خبرگزاری اصولگرای فارس حالا به نمایشی تاخته که باران کوثری و آزاده صمدی در آن، پرتحرک بوده اند و به نظر می رسد در حال پارودیِ تمرین های ورزشی هستند.

فارس البته در گزارش خود به بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه هنر تهران در این باره اشاره کرده: «چند روزی است که فیلمی منتسب به دو تن از بازیگران سینما در حین اجرا ( شما بخوانید رقصیدن ) بر روی صحنه تئاتر در فضای مجازی در بین مردم دست به دست می شود که بسیار شبیه به کنسرت های غربی است و واضحا فرسنگ ها با فرهنگ ایرانی اسلامی و قوانین کشور فاصله دارد. این پدیده جدیدی نیست ولی تکرار این رفتارها از جانب افرادی که خود را فراتر از یک بازیگر می دانند در صورتی که در همان جایگاه هم به بسیاری از کارهایشان نقد است ملزوماتی را نیاز دارد که بدون تردید مهمترین آن نظارت صحیح و محکم در فرآیند نظارتی و اعطای مجوز است. نهادهای ذی ربط در عرصه های هنری امروز به برکت تلاش شبانه روزی خود میدان مهم اثر گذاری بر مخاطب را به جولانگاه عوامل مخرب برای جامعه و نسل جوان تبدیل کردند که این موضوع و شیوه عملکرد به شدت قابل نقد و مطالبه است. این دسته از به اصطلاح هنرمندان که خود را در هر کسوت و ظاهری برای جلب توجه بزک می کنند که این بزک‌ها انواع مختلفی دارد از افشاگری علیه خود گرفته تا قبح شکنی و یا فریاد در میتینگ های سیاسی؛ همه و همه یک پیام را به مخاطب باهوش مخابره می کند که می خواهم دیده شوم و خواهش می کنم به هر قیمتی که شده مرا ببینید حتی حاضرم در مقابل دوربین اجنبی ها لخت شوم و یا شلوار خود را دربیاورم تا مخاطب بخندد! ..همه این رفتارها توسط این قماش رخ داده و نقل دیروز و امروز هم ندارد و باید برای آن چاره اندیشید. اگر عزم و همتی از سوی متولیان امر باشد که تا امروز کمتر مشاهده شده است این رفتار زننده قابل کنترل و مدیریت است. لذا ما بر اساس ادای تکلیف خود در وضعیت رخداده به عنوان نمایندگان جامعه هنری کشور ضمن محکوم کردن وقایع ذکر شده از شخص وزیر فرهنگ ! و ارشاد !! انتظار پاسخگویی در قبال نحوه اعطای مجوز اکران به این قبیل نمایش ها و نظارت بر اجرای آن ها را داریم و امیدواریم که ایشان هر چه سریعتر در جهت پاسخ دادن به این پرسش ها و تنویر افکار عمومی در یکی از دانشگاه های هنری کشورحاضر شود و پاسخگوی این نحو ساختارشکنی ها و قبح زدایی هایی مخرب باشند . در ادامه جا دارد خطاب به وزیر علوم ، آقای غلامی بگوییم که جناب وزیر امثال آزاده صمدی ها و باران کوثری ها که با نمایش اخیرشان خاطر تمام هنرمندان واقعی و مردم علاقه مند به هنر را مکدر کردند، از دل دانشگاه هایی بیرون می آیند که شما و مسئولین مربوطه با منفعل کردن آنها و با چشم پوشی کردن بر بسیاری از قوانین و با دادن آزادی های نامشروع، فضای دانشگاه ها را به سمت بی بند و باری و اشاعه فحشا کشاندید، آقای وزیر علوم از دل چنین دانشگاه هایی نه نیروی متخصص و نه نیروی متعهد خارج نخواهد شد. امیدواریم با اعمال تغییرات در رفتار شما و وزارت متبوعتان و اجرای صحیح قوانین وضع شده بیش از این آب در آسیاب دشمن نریزید و در این عرصه نبرد فرهنگی ، اگر ما را یاری نمی کنید لااقل در سنگر دشمن هم نباشید، به یاری پروردگار و لطف و عنایت امام عصر(عج) اگر همه دست مودت و همدلی را به هم دهیم و در راستای پیشرفت و اعتلای هنر ایرانی و اسلامی این مرز و بوم تلاش کنیم پیروزی از آن ماست ان شالله و تحقق قطعی این پیروزی را امثال شهید آوینی و مرادی و فلاحت پور ها و دیگر شهدای هنرمند انقلاب اسلامی ، با خون هایشان تضمین کرده اند و این راه روشن است.

لازم به ذکر است اخیرا ویدئویی در فضای مجازی با عنوان رقص باران کوثری و آزاده صمدی در یک نمایش تئاتر منتشر شده است و این بیانیه در این باره است.

 

 

 

باران کوثری آزاده صمدی رقص مهرداد رایانی مخصوص
نظرات خوانندگان
  • ویدا
    پاسخ

    بجای پرداختن به مسایل جزیی که نتیجه اش مشاهده این کلیپ توسط میلیونها ایرانیست اجازه دهید بیشتر به فرهنگسازی و بالا بردن سطح درخواست جامعه از هنرمندانش بپردازیم . خود بنده پارسال در یک همایش شاد!که توسط نظام پزشکی ایران !برگزار شد شرکت کردم مجری صحنه چنان شوخیهایی را بیان میکرد که از همایش بیرون امدم .اما گروهی از پزشکان با شوخیهای ایشان میخندیدندو برایشان دست میزدند. لازم است که مردم رشدکنند وگرنه با ضرب و زور نمیتوان انچیزی را که باید ببینند!یا بشنوند!یا حتی انجام دهند !تعیین کنید.ایا دراین چهل سال توانستید چنین کنید؟!!!

  • علی
    پاسخ

    بله هی میگویند تندرو ها الن بلن جینبلن شما میتونین اسم رقص رو ورزش و جنب و جوش بذارین اما تغییری در ماهیتش به وجود نمیاد.همین طوری نرم با شما رفتار کردند که این طوری افسار پاره کردید.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین