کد خبر: 19575 A

واکنش تند مهراب قاسم‌خانی به پیشنهاد عجیب ایران به روسیه

واکنش تند مهراب قاسم‌خانی به پیشنهاد عجیب ایران به روسیه

ایران آرت: مهراب قاسم خانی به خبری مبنی بر پیشنهاد آموزش و پرورش ایران به روسیه برای تدریس زبان‌های فارسی و روسی در هر کدام از کشورها به عنوان زبان دوم واکنش نشان داد.

قاسم‌خانی با انتشار نقل قول وزیر آموزش و پرورش نوشت: یعنى چهار تا تپه هم که قبلیا تو سرعت بالا "ندیده" بودن و رد کرده بودن، این عزیزان با یه هیجانى دارن روش "فتح" میکنن که آدم دهنش باز میمونه... آخه قربونت برم اصلاً درکى از دلیل وجودى زبان دوم و فلسفه آموزشیش دارى که این پیشنهاد رو دادى؟ زبان دوم زبانیه که بر اساس میزان کاربرد و گسترش جهانى انخاب میشه، براى ایجاد ارتباط کلامى بیشتر. یعنى ربطى به رابطه سیاسى شما با آمریکا و انگلیس نداره. در نتیجه شما اگه زبان انگلیسى رو آموزش ندین به آمریکا و انگلیس ضربه نمیزنید. فقط باعث میشد ما و فرزندانمون مثل سیاست خارجیتون هر روز منزوى تر بشیم. باعث میشید نتونیم ارتباط عاطفى و دوستانه و علمى و اقتصادى با بقیه مردم دنیا برقرار کنیم. به جان خودم فهم چیزى به این سادگى نیاز به سیکل نداره، چه برسه به "وزیر آموزش و پرورش" بودن... آخه زبان روسى؟؟ بچه من زبان روسى یاد بگیره که بره کجاى دنیا باهاش چیکار کنه؟؟ مگه میشه این حد از تباهى؟؟؟

پ.ن: میبینم اون روزى رو که روسا طبق روال تاریخى فروختنمون و شما موندین بدون هیچ "پاچه" اى واسه خاروندن و به جاش یه "زبان" دوم بو گرفته جلوتون روى میزه و دارید حسرت یکم "مغز" میخورید

PM6qVMJYxRDf

آموزش و پرورش ایران روسیه پیمان قاسم خانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین